שר הדתות בביקור סליחות בקבר יוסף

במלאת 16 שנים לנטישת קבר יוסף על ידי מדינת ישראל התקיימה כניסה מיוחדת הלילה לקבר יוסף.

מעל 1200 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף. בין המתפללים היו גם השר לענייני דתות ח"כ דוד אזולאי, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון סגנו, הרב אליקים לבנון רב השומרון, האדמו"ר מלעלוב ניקזבורג וכן משה כהן, ראש המועצה הדתית שומרון, שאירח את השר יחד עם אנשי משרדו.

בין המתפללים הרבים היתה גם משפחת ליברמן שציינה את יום השנה להירצחו של אב המשפחה הלל ליברמן שנרצח לפני 16 שנים בדיוק כאשר רץ לעבר קבר יוסף כששמע שננטש ע"י צה"ל, נרצח ע"י ערבים וגופתו נמצאה כמה ימים לאחר מכן במערה באיזור.

דגן שהיה שותף לחיפושים אחר גופתו של ליברמן באותו לילה אמר, "אנחנו כאן היום. ביום השנה להרצחו של הלל הי"ד, ביום השנה גם לנטישת קבר יוסף על ידי מדינת ישראל בליל סליחות, קורעים שערי שמים ומבקשים מהקב"ה שתהיה שנה זו שנה של תפילה ללא חשש. שנה של תפילה בגלוי ולא בהחבא. ביום ולא בלילה. כפי שראוי במדינה מתוקנת. אני קורא לממשלת ישראל לעשות תשובה להתעשת ולתת ביטוי אמתי לריבונות שלה בקבר יוסף. לתקן את העוול שנעשה כאן לפני 16 שנים".

השר אזולאי, שנכנס לקבר עם אשתו ובתו הביע את התרגשותו מהמעמד ואמר: "אני רוצה להודות למועצה אזורית שומרון ולחיילי צהל שעושים כאן עבודת קודש, וכל מי שמחזק את המקום הזה תבוא עליו הברכה. אנחנו מתפללים שארץ ישראל כולה תהיה שייכת לעם ישראל".

דגן הודה לחיילי ומפקדי צה"ל שאבטחו את הכניסה ביניהם לאלוף משנה גלעד עמית מחט שומרון, קצין הגמ"ר שומרון, אליצור טרבלסי, תת אלוף תמיר ידעי ותת אלוף מרדכי כהנא. שנכנסו גם הם הלילה לקבר ולמנהלת קבר יוסף כשותפה נאמנה, כלשונו, של הכניסות לקבר יוסף.