הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: אריה מינקוב

הערב (שני) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי יחידות הצנחנים באנדרטת הצנחנים סמוך לבסיס תל נוף.

הטקס נערך במעמד סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה וקצין חיל רגלים וצנחנים ראשי, תת-אלוף רסאן עליאן.

מקום המדינה ועד היום ידעו יחידות הצנחנים 1,571 חללים בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן אמר, "לא ששים אנו אל קרב, מעולם גם לא ששנו. יד אחת אוחזת בחרב ויד שניה מושטת לשלום. אך אויבנו, לא פוסקים לרגע מלבחון את סבלנותנו, מחפשים הם בנו את נקודות השבר והמחלוקת. אולם, אל מול שנאה ואיבה מוצאים הם עם אחד, חזק ומלוכד".

"אל מול אויב אשר פשט מעליו כל צלם אנוש, כל חשבון מוסרי, ניצב עם ישראל במלוא הדרו, במלוא קומתו, מאוחדים ומלוכדים בביטחון בצדקת דרכנו. בני משפחת הצנחנים, היום, מדינת ישראל מרכינה ראש יחד אתכם ומצדיעה לכם על אשר נתתם לה את היקר לכם מכל", הוסיף בן דהן.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ציין כי "תופעת הטרור בגבולותינו וביהודה ושומרון בפרט היא תופעה ארוכת שנים. בשנה החולפת מפקדי וחיילי חטיבת הצנחנים ולוחמי צה"ל כולם עומדים מול גל טרור נוסף- טרור שאינו מבחין בין אזרחים לחיילים ומביא מאות מחבלים ומחבלות למסע טרור והרג. רק אתמול קיבלנו תזכורת כואבת למחיר הכבד שגובה מאיתנו הטרור, כאשר נרצחו בפיגוע ירי בירושלים אישה ושוטר יס"מ".

לדבריו, "המורשת של חטיבת הצנחנים לא נכתבת רק בשדה הקרב, היא נכתבת גם בשדה הניצחון וההנצחה. מפקדי חטיבת הצנחנים וחייליה ממלאים את הצוואה שהותירו יקיריכם בנופלם- הם ממשיכים לעמוד איתנים מול כל אויב ולשמור על המדינה. הם מחנכים את לוחמי העתיד על יסודות מוצקים של הקרבה ושל רעות, מוסיפים ללכת בדרכם של הנופלים, מוסיפים לפעול בגבורה ובעוז רוח".

קצין חיל רגלים וצנחנים ראשי, תת-אלוף רסאן עליאן אמר כי "לא קל להתבונן בקיר השמות שמאחוריי, המתפתל והזועק בצערו, המביע את הכאב שלא ניתן להסבירו במילים והופך את מרכז ההנצחה למקום מקודש בחיינו".

הוא פנה לבני המשפחות ואמר להם, "אינכם צריכים טקס זה כדי לזכור. אני יודע שמרגע הבשורה הגעגוע אינו מרפה, אך אני מקווה כי תוכלו למצוא נחמה במפקדים ובחיילים אשר מקבלים מעט מהכוחות שלכם בעודם עומדים על המשמר ומוסיפים להגן על מדינת ישראל לאור המורשת שהניחו יקיריכם".