טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (חמישי) כי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף מינית שתי נשים.

בעיתון הובאו עדויות של שתי נשים הטוענות כי טראמפ נגע בהן בניגוד לרצונן. תקרית אחת אירעה על מטוס לפני יותר מ-30 שנה, ואילו השנייה אירעה בשנת 2005.

בהמשך הלילה פירסם העיתון "פאלם ביץ' פוסט" עדות של אישה נוספת, הטוענת כי טראמפ נגע בה בניגוד לרצונה לפני 13 שנים, בעת שעבדה כעוזרת צלם ב-מאר א-לאגו, אחד מנכסיו של טראמפ בפלורידה.

מאוחר יותר הלילה פרסמה גם כתבת מגזין "פיפל", נטשה סטוינוף, מאמר ובו סיפרה כי בשנת 2005, גם כן במאר א-לאגו, טראמפ נישק לה בניגוד לרצונה.

בקמפיין הבחירות של טראמפ התייחסו הלילה לדיווח ואמרו כי מדובר ב"פיקציה" וב"רצח אופי מתואם ומסוכן".

ג'ניפר פלמיירי, יועצת התקשורת של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, התייחסה הלילה (חמישי) לרצף הדיווחים.

פלמיירי האשימה את טראמפ בכך ששיקר בעימות הנשיאותי כנשאל אם נישק או אחז בנשים ללא הסכמה, והוסיפה: "זה מתאים לכל מה שידוע לנו על טראמפ ועל יחסו לנשים וזה עצוב".

עורך דינו של טראמפ שיגר לעיתון "ניו יורק טיימס" מכתב חריף בעקבות הפרסומים, ובו הוא דורש מהעיתון לפרסם הכחשה והתנצלות על הדיווח, שלטענתו נועד לערער את הקמפיין לנשיאות של טראמפ.

עורך הדין טוען במכתבו כי הדיווח, "הוא פזיז, משמיץ ומהווה דיבה כשלעצמו", וכי העיתוי שבו הוא פורסם מעיד שכל עניינו הוא להביס את מועמדותו של טראמפ. עורך הדין אף ציין כי הבדיקה שערך טיימס לאותן "אשמות שווא זדוניות" הייתה "לגמרי לא מספיקה".

"ה'ניו יורק טיימס' מוכן לספק במה לכל המעוניינים לפגוע בשם ובמוניטין של מר טראמפ לפני הבחירות בלי קשר לשאלה אם יש לדיווחים לכאורה בסיס עובדתי כלשהו", נאמר עוד במכתב.

בסיכום המכתב מבהיר עורך הדין כי אם העיתון לא יפסיק את פרסום הכתבה, יסיר אותה מהאתר, ויוציא הכחשה מלאה והתנצלות לא תישאר לטראמפ ברירה אלא להשתמש בכל האפשרויות העומדות לרשותו.