רון ארד
רון ארדפלאש 90

אחיו של הנווט השבוי רון ארד, חן ארד, אומר כי המשפחה לא קיבלה לידיה שום דיווח חדש או מידע חדש, ואין הוכחה מסודרת אם רון חי או מת.

חן ארד אמר לקול ישראל לא ראה שום דו"ח חדש, שיש בו עובדות באשר לגורלו של אחיו. לדבריו, מן הראוי היה שאם יש עובדות חדשות, הן היו צריכות להיות מוצגות למשפחה.

דברים דומים אומר אורי לובראני, שהיה מתאם פעולות הממשלה בלבנון, וטיפל במשך שנים בניסיונות להחזיר את רון ארד.

הוא הדגיש כי לא קרא או ראה דו"ח כלשהו, והוא אינו יכול לומר שרון ארד מת. לוברני אמר עוד כי לא ידוע לו על דרישה כספית שהוגשה תמורת שחרורו של ארד - וסורבה.

לובראני ציין כי הוא אינו יודע באופן חד משמעי אם ארד היה בידי איראן, אך הוא מעריך כך.

לפני מספר ימים דיווח ערוץ 2 כי לאחרונה השלימו אגף המודיעין של צה"ל והמוסד שני דוחות מקיפים שנועדו לגלות מה עלה בגורלו של ארד.

שני הדוחות הללו, שהוגשו לראש הממשלה נתניהו, כוללים בדיקה מקיפה של כל המידע שהתקבל בעניינו של ארד עד היום, וכן מידע חדש שהתקבל בשנתיים האחרונות. מהדוחות הללו עולה ההערכה כי רון ארד מת בשנותיו הראשונות בשבי - מוקדם מכפי שהעריכו עד כה.

ארד נפל בשבי ארגון "אמל" באוקטובר 1986 והקשר עמו אבד במאי 1988, במהלך מבצע חוק וסדר נגד אנשי חיזבאללה בעיירה מיידון בדרום לבנון. בישראל העריכו בעבר שבמהלך השנים הוא עבר לידיים אירניות, אך כעת מתמקדים הדוחות החדשים בשנים הראשונות.

בדיווח נאמר כי משפחת ארד קיבלה עדכונים שוטפים לכל אורך הבדיקה. בעבר היו אלה אחיו חן ודודו ואשתו תמי שקיבלו את העדכונים באופן ישיר. במקרה הזה קיבלה גם בתו יובל ראיות ועדויות תומכות בדוח. יובל הייתה תינוקת כשאביה נפל בשבי.