לחיאני בבית המשפט.
לחיאני בבית המשפט.פלאש 90

ראש עיריית בת ים לשעבר ששוחרר ממאסר לפני כחמישה חודשים, סיפר בראיון לתכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10 על הקשיים שבמאסר ועל החלום שלו להיות ראש ממשלת ישראל.

כזכור, לחיאני ריצה 4.5 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעסקת טיעון בעבירות של הפרת אמונים. הוטל עליו קלון למשך שבע שנים.

"אני מניח שאם ייקחו כל ראש עיר ויעשו לו חקירה במשך 15-20 שנה ויחפרו לעומק, יוכלו למצוא שניים-שלושה סעיפים עליו, בטח ובטח כשמדובר בהפרת אמונים שזה משהו אמורפי", אמר הבוקר (שישי) לחיאני.

"אני לא צדיק, אני בן אדם שעשה הרבה דברים טובים וכמה דברים לא נכונים, כולם עושים טעויות. לא באמת השתניתי ונהייתי מישהו אחר, אני לא בן אדם רע שלא עושה מעשים טובים", מספר לחיאני.

הרגע הקשה ביותר בתקופת המאסר היה כשמשפחתו הגיעה לבקר אותו לראשונה. "זה היה סיוט, זה לא משהו שבן אדם יכול להיות רגיל אליו או להסתגל אליו. דיברנו הרבה לפני כן, אבל שום דיבור לא מכין אותך לסיטואציה שהבן שלך, מפקד גאה בצה"ל, בא אליך ואתה רואה אותו עם פנים כאלה יחד עם אשתך".

לחיאני סירב לבקשת אמו לבקר אותו בכלא מספר פעמים, "היא מחתה על כך בתוקף רב אבל זה היה מעבר לקצה בשבילי, לא הרשיתי לה להתקרב אליי בכלל". היה קשה לו לראות גם את שני ילדיו הקטנים, "זו סיטואציה קשה מאוד".

"השאלה האמיתית היא עד כמה רוצים את הראש שלך. אני ישבתי בכלא כי עשיתי טעויות ובית המשפט חשב שראוי שאשב בכלא, וחטפתי קלון כי השופט כתב שמאנשים כמוני הוא מצפה ליותר. אצלי אין ספק שזה היה סיכול ממוקד, הייתי במסלול מאוד ברור אליו כיוונתי, אבל אין לי אסמכתא או עובדה שאני יכול להוכיח את זה", הוסיף לחיאני.

ראש עיריית בת ים מודה כי הוא איש עשיר מאוד. "יש לי נדל"ן מדווח למס הכנסה בשווי של עשרות מיליוני שקלים, רק במסגרת ההסדר שילמתי 24 מיליון שקלים", הוא אומר. כשנשאל אם הוא כל כך עשיר מדוע הוא היה צריך לקחת שוחד (סעיפי השוחד נמחקו בסופו של דבר מכתב האישום שלו), אמר לחיאני שהוא עשה טעות ושהיה מדובר במשהו "קטנצ'יק", על חוב של 600 אלף שקלים לבנק מזרחי. "עשיתי טעות, שילמת את חובי".

לחיאני רוצה לחזור להיות איש ציבור. "הרווחתי סכום אסטרונומי, גבוה בהרבה ממה שעשיתי ב-12 שנה כראש עיר, בעסקת נדל"ן, אבל אני זז הצידה מהעירייה כדי לפתוח דף חדש".

הוא מכוון הכי גבוה שאפשר - אל ראשות הממשלה: "אין לי מושג מה יהיה בעוד 7 שנים, אבל החלום שלי הוא להיות ראש ממשלה. בפעם הראשונה שבה הכרזתי שאני רוצה להיות ראש עיר היו יותר מגיחוכים, אמרו שאני קבלן ועשיר ושלא יבחרו בי, אבל בעזרת ה' יבחרו בי. צריך לתת לציבור זמן להחליט לגבי אות הקלון".