"את הסוכה הזו שלומית לא רצתה לבנות"

ח“כ עיסאוי פריג' (מרצ) הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ אורן חזן (הליכוד) אשר ניסה יחד עם מפגינים נוספים לסכל אתמול (חמישי) אירוע בהשתתפות ח“כ איימן עודה בכפר סבא.

לטענת פריג', חזן ניסה לסכל את האירוע באמצעות אלימות פיזית ומילולית. מדובר היה ב"סוכת שלום" שהוקמה על ידי תנועת השמאל ״נשים עושות שלום״ בקניון ערים בכפר סבא.

בסוכה התארחו חברי כנסת מימין ומשמאל, בהם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ח"כ טלי פלוסקוב, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ עמיר פרץ, ח''כ יואל חסון ח"כ עאידה תומא סלימן וח"כ יהודה גליק.

"ח"כ חזן ופעיליו הגיעו למקום בכדי לקרוא קריאות גנאי אל עבר ח"כ עודה ובהן 'בוגד', 'מחבל', 'כלב בן כלב'. גם אם לא ברור מהסרטונים שהנציחו את האירוע אם חזן אמר את המילים, ברור שהן הגיעו מכיוון פעיליו ושהוא לא ניסה לעשות דבר בכדי להשתיקם", כתב ח"כ פריג' במכתבו לועדת האתיקה.

לדברי פריג', ''בהתנהגותו חזן עודד את הקללות ואת ההתנהגות האלימה. יתרה מכך, ח"כ חזן ניסה להיכנס בכוח למקום אליו לא הוזמן, תוך שהוא מנסה לסכל אירוע בהשתתפות ח"כ אחר".

חבר הכנסת פריג' הדגיש במכתבו כי ''חברי הכנסת חייבים להקפיד בכבוד הדדי איש אל רעהו ועל ועדת האתיקה להתערב במקום בו ח"כ אחד נוקט באלימות מילולית על סף הפיזית כלפי ח"כ אחר, תוך שהוא מנסה לסכל בכוח פעילות ציבורית של אותו ח"כ".

הוא דורש מוועדת האתיקה להטיל סנקציות משמעותיות על ח"כ חזן, ''על מנת שיהיה ברור כי וועדת האתיקה לא תעבור לסדר היום על התנהגות אלימה של חברי כנסת כלפי הציבור וכלפי חברי כנסת אחרים.

''בשבתכם לקבל את ההחלטה, אבקש שתנסו לדמיין מצב הפוך, בו חבר כנסת ערבי מגיע בראש קבוצת פעילים לפגוע באירוע פוליטי בו משתתף חבר כנסת מסיעות הקואליציה. אנא הבטיחו לי שכל החלטה שתקבלו תהיה תקיפה גם במקרה ההפוך'', כתב ח"כ פריג'.