מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ההר יוליד עכבר? רק לפני חודשיים, במבצע מיוחד וגדול של משטרת ישראל נעצרו מעל 60 אוהדי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים החברים בארגון אוהדי הקבוצה, ארגון "לה-פמיליה". האשמה המרכזית של משטרת ישראל כלפי אותם אוהדים הייתה החזקת אמצעי לחימה ושימוש בהם, כשהמטרה העיקרית הייתה למצוא את החשודים בתקיפת אוהד הפועל ת"א בשנה שעברה ברחוב פלורנטין.

מעצרם של עשרות האוהדים הירושלמים הסתייע בזכות עד מדינה שפעל כסוכן סמוי בתוך ארגון האוהדים, כשכבר אז אמרו חברי הארגון כי החומרים שמסר העד שאמינותו מפוקפקת, חלשים מכדי שיביאו להגשת כתב אישום ומאסר בפועל.

חודשיים אחרי, ונראה שחברי ארגון האוהדים יודעים על מה הם מדברים כשהיום (שישי) קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט שי יניב כי הראיות בתיק "לה-פמיליה" שהוצגו על ידי הפרקליטות, חלשות ואינן בעוצמה רבה.

אחד החשודים שוחרר למעצר בית לאחר חודשיים במעצר הוא ניב מנור, כשלפני חמישה ימים קדם לו גם דור מגידיש, מי שנחשב כנאשם מספר שניים בפרשה והוגדר על ידי הפרקליטות כאחד הדמויות הדומיננטיות בפרשה, ששוחרר גם הוא למעצר בית.

"קיימות, אפוא, ראיות לכאורה למעורבותו באירוע, אם כי ראיות לכאורה אלה - אינן בעלות עוצמה רבה", כתב בנימוק החלטתו השופט יניב.

"אין למנור כל עבר פלילי, ונסיבות אלה ראוי לשקול בכובד ראש בחינתה של חלופת מעצר ראויה", ציין יניב.

סנגורו של מגידיש, שכאמור שוחרר מוקדם יותר השבוע למעצר בית לאחר מעצר בן חודשיים, עו״ד זוהר ארבל, אמר כי "אנו מברכים על החלטת בית המשפט. מדובר בתיק חלש שלטעמנו מוטב היה אלמלא הוגש לבית המשפט המחוזי".

לדברי עו"ד ארבל, כל חטאו של מרשו מגידיש היה אהדתו את קבוצת בית"ר ירושלים. "מרשי אדם נורמטיבי ששירת בסיירת מובחרת המגיע ממשפחה נורמטיבית לחלוטין. צר לנו על כך שאדם כזה, מלח הארץ, מתמודד עם אישום פלילי רק בשל העובדה שהינו אוהד קבוצת כדורגל".