הר הבית
הר הביתPhoto by Zack Wajsgras/Flash90

מייקל וורבס, יושב ראש מועצת המנהלים של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם (אונסק"ו), התראיין אתמול (שישי) לערוץ 10 בעקבות הקביעה המעוררת מחלוקת של הארגון שיש צורך לבדוק את הזיקה בין הר הבית לעם היהודי ומדינת ישראל.

"אני מודע לקשר של ישראל לירושלים ולא אכחיש אותו מעולם. ירושלים העיר העתיקה וחומותיה נרשמה כאתר ורשת עולמית של אונ"סקו ב-1982 ובזמנו נרשם שזהו אתר בעל חשיבות לשלוש הדתות, כפי שמוזכר בכתבי הקודש. זו עמדה קיימת שגוברת על כל דיון שהוועד המנהל מנהל לאחרונה", אמר וורבס.

עוד ציין יו"ר מועצת המנהלים, "אני מבין את רגשותיהם של ישראלים על החלטה זו. אבל זהו דיון פנים ממשלתי ולא דיון של אונסקו. זהו רק הפורום בו הדיון מתקיים".

לסיום ביקש וורבס לפנות לציבור הישראלי ולבקש שלא יתבלבלו בין ההחלטה לבין עמדת הארגון. "בדרך כלל אנו מסכימים על החלטות באופן חד משמעי, זה מאוד יוצא דופן מה שקרה אתמול ואני מצטער על כך. אשתמש בקשריי הטובים כדי לבסס מחדש את הקונצזנוס שהיה מעל 40 שנה בארגון על ירושלים", הוא התחייב.

נזכיר כי אתמול ביקרה גם מנכ"לית הארגון אירינה בוקובה את ההחלטה ואמרה שירושלים היא בירתו של דוד המלך, כמו שנכתב בתורה. "כמו שהבהרתי בעבר במספר הזדמנויות, ירושלים היא עיר הקודש של היהדות, הנצרות והאסלאם. להכחיש, לשלול או למחוק את המורשת של הדתות האלו יערער על שלמות העיר", הצהירה המנכ"לית.