זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושליםצילום: שלומי כהן, פלאש 90

המחבל מסבאח אבו צבייח תושב סילוואן שבמזרח ירושלים היה אמור להיות בכלא אך החלטת בית המשפט איפשרה לו לצאת למסע הרג בו נרצחו שני ישראלים השוטר יוסף קירמה ולבנה חממה בת ה-60.

אבו סביח הורשע לפני כמה חודשים בתקיפת שוטר על הר הבית על ידי השופטת חגית מאק -קלמנוביץ, אשר דחתה את כניסתו לכלא על פי בקשתו.

"הרצח יכל לקרות גם לפני מספר חודשים או אם היו דוחים את העונש בעוד זמן. אין לפיגוע שום קשר לדחייה הזו. המחבל החליט שהוא לא ייכנס לכלא אלא קודם כל ירצח יהודים", אמר לערוץ 10 פרופסור חננאל מאק, אביה של השופטת.

מי שהציף את העניין הוא חבר הכנסת יהודה גליק שבפוסט האשים את השופטת שדם המתים על ידיה. "כתוצאה מכך שדחית את ריצוי מאסרו של מחבל במשך 4 חודשים, הוא רצח אתמול שני יהודים תמימים ופצע רבים אחרים. ערב יום כיפורים מול ריבונך התוכלי לרחוץ בניקיון כפייך?", כתב גליק.

גם לעוזי אביו של יוסי קירמה, שוטר יס"מ בן 29 שנהרג בפיגוע, יש ביקורת על ההחלטה השיפוטית, והוא שאיבד את היקר מכל , מתוך הכאב בורר את מילותיו. "מחבלים לא משחררים. חד משמעית. אם היו תופסים סוחר סמים היו משחררים אותו הביתה?", שואל האב. "אנחנו לא רואים את הרע בבן אדם אז היא שחררה אותו אבל התוצאה עלתה בחיי אדם. היקר מכל הלך לי", הוא אומר.