ההפגנה מול ביתו של כחלון
ההפגנה מול ביתו של כחלוןצילום: התאחדות חקלאי ישראל

למעלה מ-50 חקלאים, מגדלי בקר הפגינו (מוצ"ש) מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון. זאת לאחר שנודע להם כי השר חתם על הצווים לפתיחת ייבוא חופשי של בשר הבקר וללא הגבלה.

לטענתם של מגדלי הבקר הצווים נחתמו על ידי כחלון מבלי שמוצה עימם ועם התאחדות חקלאי ישראל המו"מ. עוד מוסיפים המוחים כי לעומת התנהלות זאת מולם הגיע האוצר להסכמות עם תנובה, עם יבואני הבשר ויבואני העגלים "כל זאת תוך השארת החקלאים, מגדלי הבקר בחוץ".

בנוסף מגדלי הבקר טוענים כי "האוצר עושה מניפולציה עם כמה מגדלי בקר במרעה בעודו משלם להם פיצויים על חשבון כלל המגדלים". לטענתם "ההסכם צפוי לחסל כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים וחיסול ענף גידול הבקר בארץ".

עוד מתריעים החקלאים כי במסגרת פתיחת הייבוא, צפוי להיות ייקור משמעותי במחיר מוצרי החלב, זאת בשל מנגנונים שקובעים את מחיר החלב.

יצוין כי היום (ראשון) בבוקר צפויים למעלה מ- 100 חקלאים מכל רחבי הארץ להפגין בכניסה לתחנת הרכבת כפר יהושוע, עם פתיחתה של רכבת העמק.

אלון קמה, מגדל בקר וחבר בארגון מגדלי הבקר, קובע: "כחלון מחסל אותנו. בשביל יבוא כחלון גורם באופן אישי גם לחיסול ענף הבקר הישראלי וגם לאלפי מובטלים המתפרנסים מהענף בכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה".

ישראל (טוטי) בלוך, יו"ר מועצת התאחדות מגדלי בקר אמר "כחלון דואג לחברים שלו הטייקונים על חשבוננו, מגדלי הבקר. לא יתכן שאנחנו המספקים את המזון הטרי במדינת ישראל נמצא עצמנו תחת פגיעה אנושה של סגירת המשקים שלנו. עליו לזכור שמשק שייסגר לא ייפתח מחדש".

יו"ר ארגון מגדלי הבקר, דורון ביידץ הוסיף "לא יתכן שכחלון דואג ליבואנים ולתנובה על חשבוננו. החקלאות הופקרה . 460 מגדלי בקר מכל רחבי המדינה עומדים לפני כיליון. האוצר הכריז מלחמת חורמה נגד החקלאות בישראל".