גנאדי קאופמן הי"ד
גנאדי קאופמן הי"דצילום: אלירן אהרון

צה"ל נעתר בצעד יוצא דופן לבקשה של סמל דוד קופמן ואישר את העברתו מחיל הים לחיל הרגלים, כדי שיוכל לשרת במקום שבו נרצח אביו, גנדי קופמן ז"ל ליד מערת המכפלה בחברון.

ב־7 בדצמבר 2015, נר ראשון של חנוכה, דקר מחבל ערבי את גנדי קופמן, שעסק באותה עת בעבודות גינון בכניסה למערת המכפלה.

סמל דוד גופמן, בנו של גנדי, היה אז על ספינה סמוך לחופי עזה. "שמענו ברדיו שהיה פיגוע דקירה במערת המכפלה, ומיד אמרתי לחבר שהיה איתי שיש לי תחושה רעה, ושנראה לי שזה אבא שלי", שיחזר דוד אתמול בשיחה עם "ידיעות אחרונות".

אביו נפצע באורח אנוש בפיגוע ונפטר לאחר שלושה שבועות שבהם נאבק על חייו. "כבר באותו יום על הספינה עברה בי המחשבה הראשונה לעבור ולשרת במערת המכפלה כדי שדברים כאלה לא יקרו שוב", סיפר דוד.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", במהלך ימי השבעה על אביו הכיר דוד את איתן דנה, קצין ההגמ"ר של חטיבת יהודה, שסיפר לו על הפעילות בגזרה. "זה היה חיבור מיידי", סיפר דוד. "מיד אמרתי לו שאני רוצה לעזוב את חיל הים ולשרת במקום שבו אבא שלי נרצח. קשה לי להסביר אבל הלב לקח אותי לשם".

זמן קצר לאחר ימי השבעה החל דוד בהליך של מעבר מחיל הים לחיל הרגלים. לאחר כמה חודשים שובץ כמש"ק מרכיבי ביטחון בהגמ"ר יהודה, תחת פיקודו של דנה.

"בכל פעם שאנחנו מוקפצים לאירוע ואני שם עליי את הציוד ועובר במקום הפיגוע אני מחסיר פעימה", אומר דוד, "אבל יש לי תחושה של שליטה. עכשיו כשאנחנו עם הציוד ועומדים על המשמר, נעשה הכל כדי שדברים כאלה לא יקרו כאן יותר".

אזכרה בחברון במלאת ה'שלושים' לרצח גנדי קופמן הי"ד