רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', פועל לבטל כנס שבו ישתתפו סרבני גיוס מהשמאל הקיצוני.

מדובר באירוע משותף שיתקיים ביום חמישי הקרוב ומאורגן על ידי עמותת "פורום דו־קיום בנגב" בשיתוף תנועות "יש גבול" ו"קולנוע סולידריות לאקטיביזם וזכויות אדם".

האירוע יתקיים במקלט ציבורי שהקצתה העירייה לעמותה לצורך פעילותה השוטפת. האירוע צפוי לכלול שיח עם שני סרבני גיוס ויוקרן בו סרטו של אורי ברבש, "במצפון נקי".

על פי הדיווח בעיתון "הארץ", דנילוביץ' פנה לעמותת ''פורום דו־קיום בנגב" וקרא לה לבטל את האירוע. "לא נוכל להסכים (לאירוע) משום שאיננו יכולים לקבל פעולות שכל מטרתן פרובוקציה, ולא נוכל להסכים לכך שעמותה תפעל בניגוד למטרותיה ובניגוד למטרות לשמן הוקצה לה נכס ציבורי", כתב דנילוביץ' לעמותה.

לדברי ראש העיר, "זו לא הפעם הראשונה שהעמותה מבקשת לקיים בנכס עירוני אירוע שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, שלא לומר פרובוקטיבי, שמעורר התנגדות מצד חוגים נרחבים בחברה בכלל ובקרב תושבי העיר והשכונה בפרט. אירוע שגם אני סבור שאינו ראוי להתקיים, ודאי לא בנכס ציבורי".

דנילוביץ כתב עוד כי "לא ברור לי עכשיו כיצד האירוע שאותו העמותה מבקשת לקיים מקדם ומעמיק את הקשר וההבנה בין שני העמים. לא ברור לי כיצד האירוע המתוכנן מסייע להתמודדות עם מכלול הבעיות המשותפות לתושבי האזור וכיצד הוא תורם לשוויון זכויות בין יהודים וערבים".

בהקשר זה הוסיף "מיותר לציין כי... עד היום לא ערכתם כנס, מפגש או סימפוזיון שבהם הוצג הסבל של השכנים שלכם, תושבי שכונה ד', קשישים וילדים שספגו טילים במערכות 'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן' ו'צוק איתן'! לא הצגתם אפילו את סבלם של תושבי הפזורה שספגו טילים".

בסיום המכתב מבהיר דנילוביץ' כי בכוונתו "להורות על בדיקת הפעילות שמבצעת העמותה בנכס לאור ההסכם שנחתם עמה ולאור המטרות כפי שהוגדרו בתקנונה".