מזגן אישי
מזגן אישיצילום: יח"צ

אי שם לפני שנה וחצי ראיתי באתר Indegogo מזגן אישי.

בתור אחד שכבר סחב מזגני חלון לסוכה של ההורים שלו בגוש דן, החלטתי לקחת את הסיכון ולהשתתף במימון המיזם, שקצת לאחר שהשתתפתי בו חצה את קו החצי מיליון דולר (ונכון להיום גייס מעל מיליון דולר).

המוצר עצמו הגיע (לבקשתי בדואר רגיל) רק אחרי ראש השנה האחרון, כך שהזמן הטוב ביותר לבדוק אותו הוא סוכות.

פתחתי את המוצר בבית. קופסת קרטון פשוטה (אך ארוזה היטב), בתוכה המזגן האישי, מיכל המים שלו וכן חוברת עם הסברים על השימוש במוצר. מחוץ לקופסא הגיע מטען שמתאים לשקע ישראלי בהספק של 2A.

במקור המכשיר הזה תוכנן להיות עם ספק של 12V והספק גדול יותר, אלא שהיצרן גילה שיש לו בעיה עם מתאמים לכל העולם והחליט להסתפק בשקע USB סטנדרטי ובמטען תואם. המשמעות היא תאימות רחבה יותר למגוון רחב של מוצרים (למשל סוללה נטענת. כן - זה עובד על בטריה!), אבל גם מאוורר חלש יותר, וחבל.

evapolar נמדד במוצא
evapolar נמדד במוצאצילום: ערוץ 7

כשהפעלתי אותו בבית שלי בשעת ערב, הוא הצליח לקרר מ-23 מעלות בכניסה ל-17 ביציאה, שזה מכובד בהחלט, אבל חיכיתי לסוכות עבור זה.

הדבר הראשון שבדקתי זה אם הוא יודע להידלק כשהוא מקבל חשמל. הרבה מכשירים דיגיטליים (כולל מזגנים) לא יודעים לעשות את זה, ולי התכונה הזו חשובה במיוחד מאחר ורציתי לחבר אותו לשעון שבת.
ניתקתי מהחשמל וחיברתי. עובד.

השלב הבא היה להיפטר מהאורות הצבעוניים (ניתן לשנות בהגדרות את הצבע) שהגיעו איתם. כמה לחיצות והעניין הזה טופל. מי שרוצה יכול לשנות שם את הצבע, או לשנות את התצוגה ממעלות צליוס לפרנהייט האהוב על האמריקאים שביננו.

הגיע סוכות.

את המכשיר הפעלתי בסוכה שנמצאת במעלה אדומים על ספר המדבר, מקום שהיה בצהריים חם ויבש. הטמפרטורה בסוכה הייתה 28.8 מעלות והמכשיר (לטענתו) הוריד אותה ל-17.6. מדדתי את הטמפרטורה בעזרת תרמוסטט ביציאה: המכשיר מדבר אמת.

השלב הבא היה לראות איך הוא מתנהג בלי מים. בדיקה קצרה העלתה שהמנגנון החשמלי שלו לא מתנהג אחרת כשהמיכל נגמר. זה היה חשוב על מנת שיהיה מותר למלא מחדש את המים בחג /בשבת במידה והמיכל יגמר.

בסוכה
בסוכהצילום: ערוץ 7

המכשיר התגלה כחלש יחסית. במרחק של עד מטר אחד ממנו היה באמת נעים, אולם לצערי הוא נכשל ליצור "רדיוס" גדול יותר של סביבה נעימה יותר.

קרוב מאוד למכשיר היה קר אבל רחוק ממנו ירדה האפקטיביות בצורה משמעותית. מאמין שמאוורר חזק יותר בתוכו היה עושה את העבודה.

אפשר לשבת לידו ולאכול או לשכב על הספה ולקרוא עיתון, אבל הוא לא מסוגל לקרר יותר מאדם אחד כל פעם. מצד שני, כששעון השבת כיבה אותו כשהעיניים שלי היו עצומות, לקח לי שניות ספורות להבחין בכך.

במהלך החג צריך היה למלא מים כל כ-4-5 שעות. סביר. חבל שאין אפשרות לחבר מיכל גדול יותר. גיליתי גם שהספק שלו ישב בצורה לא יציבה על שעון השבת ובסופו של דבר השתמשתי במטען USB של מכשיר אחר.

מחיר (היום): 175$, כולל משלוח לישראל.