ח"כ סבטלובה
ח"כ סבטלובהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) דורשת מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבטל את ישיבת המליאה המיוחדת שנקבעה בחודש הבא, לציון זכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

במכתב ששיגרה סבטלובה לחברי הכנסת, כתבה כי ''על חברי בית מכובד זה לשמש דוגמא לבוחרינו מכל הקשת הפוליטית, ימין ושמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, נשים וגברים.

''קיום ישיבה לזכרו של רחבעם זאבי על מורשתו הבעייתית, תהווה זלזול בשלטון החוק בכלל ופגיעה קשה בכבודה של כל איש בישראל בפרט, ותחטיא את מטרתה של הכנסת ואת תפקידה''.

לדברי ח"כ סבטלובה, ''אין זה מתפקיד בית המחוקקים לציין מורשת של עבריינות, עולם תחתון, עבירות מין ושנאת זרים. אלו הם פרקים עיקריים במורשת גנדי אשר על הכנסת להתנער מהם לאלתר. אני קוראת ליו"ר הכנסת אדלשטיין לבטל את הישיבה. אם לא יעשה כן אני קוראת לכם להצטרף אלי ולהימנע מהשתתפות בישיבה זו".

רחבעם זאבי הי"ד
רחבעם זאבי הי"דצילום ארכיון: פלאש 90

רחבעם זאבי (גנדי) היה אלוף בצה"ל, איש ארץ ישראל השלמה, ייסד ועמד בראש מפלגת מולדת. בשנת 2001 נרצח על ידי שלושה מחבלים בפתח חדרו במלון הייאט (לימים מלון דן ירושלים), על ידי מחבלי החזית העממית כנקמה על חיסול המחבל אבו עלי מוסטפא על ידי ישראל.

בעת הירצחו היה גנדי שר התיירות בממשלת ישראל וחבר כנסת מטעם מפלגת מולדת בסיעת האיחוד הלאומי.

תחקיר של תכנית הטלוויזיה "עובדה" שפורסם בחודש אפריל 2016, כלל טענות על הטרדות מיניות מצדו ועל קשרים עם העולם התחתון. בני משפחתו של זאבי התנגדו לשידור התוכנית ואף הגישו לבית המשפט בקשה (שנדחתה) למניעת שידור התחקיר, בין היתר בטענה כי אין ביכולתו של זאבי המנוח להגיב להאשמות נגדו, ושהטענות בדבר קשר עם עבריינים נבדקו כבר על ידי משטרת ישראל ולא נמצא בהן דבר.