אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום ארכיון: ערוץ 20

אתר שיתוף הווידיאו יוטיוב הכניס שלושה סרטונים של "אוניברסיטת פרגר" התומכים בישראל לרשימת התכנים המוגבלים.

תכנים הכלולים ברשימה זו ניתנים לחסימה ע"י משתמשי יוטיוב, באופן שמאפשר להורים ומורים למנוע מילדים ותלמידים לצפות בתכנים שאינן רצויים.

"אוניברסיטת פרגר" המקוונת הוקמה ע"י השדרן והפובליציסט היהודי דניס פרגר, במטרה לחנך את הציבור בתחומים בהם השמאל הקיצוני מפיץ תעמולה מטעה.

עד היום הוכנסו 21 סרטונים חינוכיים של האוניברסיטה לרשימת התכנים המוגבלים, וביניהם שלושת הסרטונים על ישראל. אדם המבקש להגביל את הגישה לסרטונים אלה על המחשב שלו צריך רק להפעיל את אופציית "סינון התוכן" בתחתית עמוד הווידיאו.

אחד הסרטונים שהוגבלו נקרא "מדוע יש עדיין פליטים פלשתינים?", והוא קיבל יותר מ-1,200,000 צפיות. הדובר בו הוא דומיסאני וושינגטון מארגון CUFI, המאגד נוצרים אוונגליסטים תומכי-ישראל. וושינגטון מסביר בו שיותר ממחצית אוכלוסיית ישראל היהודית הם פליטים מארצות ערב, ובני משפחותיהם.

ואולם, הוא מסביר, הפליטים היהודים עשו מאמץ להשתלב בישראל, ואילו ארצות ערב נמנעות בכוונה מלקלוט את הפליטים הפלשתיניים, משום שהם שימושיים עבורה מבחינה פוליטית.

הסרטון המוגבל השני נקרא "ישראל: הצבא המוסרי בעולם", והדובר בו הוא קולונל ריצ'רד קמפ, שפיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן. הוא טוען כי מכל הצבאות בתולדות העמים, עוד לא היה צבא שעשה מאמצים כמו צה"ל, להימנע מפגיעה באזרחים בשדה הקרב.

בסרטון השלישי, עו"ד אלן דרשוביץ מציג את "חוקיות הקמתה של מדינת ישראל". דרשוביץ מפרט בו את סדרת ההסכמים החוקיים שקדמו להקמת מדינת היהודים ואת התגלגלות העניינים שהובילה לבריחת ערבים מארץ ישראל במלחמת השחרור ולשחרור יהודה ושומרון ב-1967.

רשימת הסרטונים שהוגבלו ע"י יוטיוב כוללת גם מספר הרצאות של פרופ' קריסטינה הוף-סאמרס, החושפת שקרים בתעמולה הפמניסטית. ניתן לחתום על עצומה לביטול הגבלת התכנים של אוניברסיטת פרגר כאן.