הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: רויטרס

הוועד הפועל של ארגון המורשת של האו"ם, אונסק"ו, אישר היום (שלישי) סופית את ההחלטה המטילה ספק בקשר שבין העם היהודי להר הבית והכותל המערבי.

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, פעלו אנשי משרד החוץ מול ממשלת מקסיקו על מנת לשנות את דפוס הצבעתה. "בעקבות זאת ביקשה מקסיקו לשנות את הצבעתה מתמיכה להימנעות. פעילות זו תימשך, אנו מצפים מכל המדינות לתמוך בעמדת ישראל בנושא".

ברזיל ומקסיקו הגישו את הסתייגויותן בנוגע להחלטה, אך דבר לא השתנה גם בהצבעה החוזרת ולא התקיים דיון מחודש בהחלטה השערורייתית שאישורה עורר זעם רב בישראל.

בשעות שלפני ההצבעה החוזרת, ישראל ניהלה קרב מאסף בניסיון לשנות את ההחלטה לניתוק הזיקה בין היהדות ומדינת ישראל לבין הכותל המערבי והר הבית.

לבקשת השגריר באונסק''ו כרמל שאמה הכהן, אישר מנכ"ל משרד החוץ לאנשי המשרד להגיע לאולם הדיונים למאמצים דיפלומטיים אחרונים, למרות שמדובר ביום טוב שני של גלויות - הנחשב לשבתון בכל נציגויות ישראל ברחבי העולם.

מוקדם יותר נודע כי שגריר מקסיקו באונסק"ו אנדרס רומר סלומיאנסקי הודח מתפקידו לאחר שלא הקשיב למערכת הדיפלומטית בארצו - שהורתה לו להימנע בהצבעה שהתקיימה בשבוע שעבר בנוגע לניתוק הזיקה.

השגריר בחר להצביע בעד ההחלטה - ועל כן הודיעה המדינה, בצעד יוצא דופן, כי לא רק שתחזור בה מהצבעתה, אלא תדרוש לקיים דיון חוזר בהחלטה כולה ותדיח את הנציג הסורר.