צעדת הנשים השמאלניות בתל אביבמישל פרץ

תנועת "נשים עושות שלום" ערכה היום (שלישי) צעדות בחמישה מקומות בארץ, בדרישה ל"הסכם שלום" עם הרשות הפלשתינית.

מחר הן אמורות להתכנס בירושלים לעצרת מול בית ראש הממשלה.

על פי הכתוב באתר של התנועה, בבוקר נערכו צעדות בין אום אל-פחם לגדר ההפרדה, ובין מטולה לגבול עם לבנון. בצהריים היתה אמורה להיערך צעדה באזור עוטף עזה ואשקלון, ואחר הצהריים נערכה צעדה לאורך טיילת תל-אביב ובאזור אילת.

ההפגנות ממחישות עד כמה תנועת הנשים היא חוד החנית של השמאל הקיצוני כיום. הנשים שמהוות את הנהגת התנועה והגרעין הקשה שלה דוגלות באידיאולוגיה שהיא אנטי-גברית, אנטי-משפחתית, אנטי-לאומית ואנטי-צבאית. אידיאולוגיות השמאל הישנות לא מצליחות לעורר כיום התלהבות בקנה מידה דומה, אך ל"מחסום ווטש", "נשים בשחור" ו"נשים עושות שלום" יש גרעין קשה מסור ונלהב, וכלל לא קטן.

רבות מהנשים הללו מאיישות עמדות מפתח במוסדות השלטון השונים, ובמיוחד במערכת המשפט ובתקשורת. רבות אחרות נשואות לקצינים בכירים ובעלי תפקידים רמים אחרים ומשפיעות עליהם בדרך זו.

התנועה היא חלק מתנועה בינלאומית עם בסיס איתן באו"ם. בעבר פירסמה מרב מיכאלי מאמר בו ניסתה לחזר אחר רעיית ראש הממשלה ולהתקרב אליה, אך ככל הידוע לא נחלה הצלחה.

בשנה שעברה ערכו נשות "נשים עושות שלום" מעין "שביתת רעב לייט" מול מעון ראש הממשלה, כאשר כל שובתת צמה למשך 24 שעות. בין השמות הבולטים בהנהגת הארגון: ח"כ לשעבר נעמי חזן והשופטת בדימוס סביונה רוטלוי.

צועדות אל השקיעהמישל פרץ