עימותים בחיפה. ח"כ זועבי
עימותים בחיפה. ח"כ זועביפלאש 90

הרוחות סוערות לקראת הופעתו של הראפר הערבי תאמר נפאר האמורה להתקיים בהמשך הערב (שלישי) בפסטיבל המתקיים בעיר חיפה.

חברת הכנסת חנין זועבי הגיעה למקום על מנת לצפות בהופעה, אז התפרצו לעברה פעילים שהגיעו על מנת למחות נגד ההופעה וקראו לעברה קריאות שונות.

בין הקריאות שנשמעו לעבר זועבי "לכי לעזה", "חנין לג'נין" ו"גייס חמישי". המשטרה המאבטחת את האירוע בכוחות גדולים הרחיקה את המפגינים מחברת הכנסת ואפשרה את כניסתה להופעה.

נציין כי ההופעה מתקיימת למרות קריאות רבות שהופנו לראש העיר יונה יהב מצד גורמים בכירים בדרישה לבטל אותה. הקוראים טענו כי אין לאפשר את ההופעה בחסות העיריה עקב הדעות הקיצוניות שהשמיע לדבריהם נפאר, השוללות את זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

אתמול פנתה שרת התרבות מירי רגב לראש העיר יונה יהב ואמרה לו "צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה, שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות בוחר לתת במה ליוצר כמו תאמר נפאר, אשר בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי".

יחד עם רגב פנו לראש העיר גם סגנו שי אבוחצירה ושני חברי המועצה עו״ד אורי גרינברגר ויוסי שלום, בבקשה ''להורות על ביטול הופעתו המתוכננת של הזמר תאמר נאפר בחיפה. אנו סבורים כי הופעתו של הזמר, אשר חלק משיריו מהווים התנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל, ואף מעודדים טרור, לא יכולים להתקיים בשטח ציבורי על גבי במה עירונית".