ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (רביעי) לסערה סביב הופעתו של הראפר הערבי תאמר נפאר, אמש בעיר חיפה.

"ערביי ישראל יכולים להיות גשר", אמר הנשיא בראיון לתכנית "אורלי וגיא" בערוץ 2, "אני ראיתי אתמול ש-4,000 איש הריעו לאומן שלא בטוח שהם הסכימו עם כל מה שהוא אומר ולפעמים גם נשכו את לשונם".

עוד הוסיף ריבלין כי "יחד עם זה, הם הריעו ליכולת שלו להביע את עמדותיו בתוך המבנה הרב תרבותי של החברה שלנו. זה משהו שניתן להסתכל עליו בתור ציון לשבח.

''כולם צריכים להבין שאנחנו נועדנו לחיות כאן ביחד בארץ הזאת. אנחנו צריכים להכיר זה את האחר גם אם אנחנו לא מסכימים איתו לאפשר לו להגיד את דברו על מנת שיבין גם את דברינו".

לסיום אמר הנשיא "אנחנו חיים בחברה רב תרבותית. התפקיד של המנהיגים שלנו הוא לעודד התמודדות עם הסיטואציה, גם כאשר הרב תרבותיות מציקה. רב תרבותיות זה גן של שושנים נפלאות שיש בהן גם קוצים וצריך להימנע מלעקוץ ולהיעקץ".

אמש סערו הרוחות לקראת הופעתו של הראפר הערבי תאמר נפאר בחיפה. חברת הכנסת חנין זועבי הגיעה למקום על מנת לצפות בהופעה, אז התפרצו לעברה פעילים שהגיעו על מנת למחות נגד ההופעה וקראו לעברה קריאות שונות.

בין הקריאות שנשמעו לעבר זועבי "לכי לעזה", "חנין לג'נין" ו"גייס חמישי". המשטרה שאבטחה את האירוע בכוחות גדולים הרחיקה את המפגינים מחברת הכנסת ואפשרה את כניסתה להופעה.

שלשום פנתה שרת התרבות מירי רגב לראש העיר יונה יהב ואמרה לו "צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה, שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות בוחר לתת במה ליוצר כמו תאמר נפאר, אשר בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי".