ארז אדלשטיין. "אי התאמה בין הצדדים"
ארז אדלשטיין. "אי התאמה בין הצדדים"צילום: ניצן קידר

זה לא היה צפוי - ובעיקר לא באמצע הלילה, אחרי ניצחון שהותיר את מכבי תל אביב בודדת בצמרת המקומית.

הקבוצה הוציאה הודעה רשמית, סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר על סיום עבודתו של המאמן ארז אדלשטיין.

בהודעה נכתב, "בתום פגישה לילית בין הבעלים וההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי פוקס תל אביב לבין ארז אדלשטיין, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן, לאור אי התאמה בין הצדדים".

הקבוצה גם הודיעה כי הוחלט למנות את רמי הדר לתפקיד המאמן הראשי שלה עד תום העונה.

המועדון לא הסביר בהודעתו את אותה "אי התאמה", אבל מן הסתם מדובר בחילוקי דעות בין המאמן להנהלה - על רקע שיטת ניהול המשחק של אדלשטיין והביקורת על דרכו במשחקים האחרונים - ובהם אי השימוש בשחקנים הישראלים ביורוליג - וכנראה גם סיפסולו של הזר מאיק צירבאס, שהיה חלש באחרונה.

ההודעה באה רק שעות ספורות אחרי משחק הליגה בו ניצחה מכבי תל אביב בבית את הפועל חולון 72-81.

עם זאת, בניגוד להצלחה בליגה, ביורוליג רשמה הקבוצה עד כה שני הפסדים והזעזוע בפיטורי המאמן יהיה משמעותי מאוד, שכן לקבוצה צפויים השבוע שני משחקים במסגרת האירופית, נגד גאלטסראיי הטורקית בתל אביב ונגד ז'אלגיריס קודמה, בליטא.

אדלשטיין, המאמן גם את נבחרת ישראל, הובא העונה לקבוצה, אחרי שחוותה עונה חלשה מאוד בשנה שעברה. הוא טרם הגיב לדברים.

רק לפני שבועות אחדים השתתף המאמן באירוע פתיחת העונה המסורתי של העונה - ודיבר על גדולתו וחשיבותו של המועדון, שהיה נחשב לאחד מגדולי מבקריו לפני שבא אליו.

"אני ארבעה חודשים במועדון", סיפר המאמן, "ובארבעה חודשים הללו גיליתי מערכת שאי אפשר להבין את העצמה שלה מבחוץ ועכשיו, אני קולט אותה ביום יום. זה משהו שאתה לא מעכל וכבר עברתי כל כך הרבה שלבים בהם אני מחכה לשלב האמיתי. מבחינתי, זה היה מה שחוויתי ביום שלישי האחרון - קבלת הפנים של הקהל היתה פשוט משהו שאי אפשר להבין עד שאתה בתוך זה".

צפו באלדשטיין מדבר באירוע הפתיחה של העונה:

ארז אדלשטיין במסיבת העיתונאים של מכבי ת"אניצן קידר

צפו במסיבת העיתונאים האחרונה של המאמן במדי מכבי תל אביב, אחרי המשחק מול חולון: