הקפות שניות עם האחים רזאל בירושליםחזקי ברוך

בכל רחבי הארץ התקיימו הערב (שני) ההקפות השניות המסורתיות בהן נוטלים חלק רבבות בני אדם.

באיצטדיון קראפט בבירה מתקיימות ההקפות יחד עם האחים הזמרים אהרון ויונתן רזאל ובהשתתפות ראש העיר ניר ברקת. האירוע החל באיחור לאחר שבמקום התגלו, לטענת המשטרה, ליקויי בטיחות - שתוקנו בהמשך.

בשכונת 'נוף ציון' בירושלים התקיימו הקפות שניות לחיזוק ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים, בהשתתפות מאות.

באירוע נטל חלק רבה הראשי של העיר, הרב אריה שטרן. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר "אין שמחה גדולה יותר מאשר לראות את הציבור רוקד ושמח בשמחה תורה בליבה של ירושלים בירת הנצח של עם ישראל.

זה לא סוד שבשנה האחרונה שונאי ישראל ניסו לפגוע בנו להפיל את רוחנו ולהפחיד אותנו ולגרום לנו לפקפק בעתידנו פה בעיר ירושלים. וגם באונסקו ניסו למחוק את הקשר של עם ישראל עם ירושלים ולשמחתנו יחד עם כוחות הביטחון התמודדנו והתגברנו ואין שמחה יותר ואין נקמה גדולה יותר מאשר להראות לכל העולם ולשונאי ישראל שלא יעזור להם שום דבר אנחנו כאן בבירה המאוחדת של העם היהודי נמשיך לבנות ולהיבנות לחגוג בירושלים כל עם ישראל. אין דבר יותר יפה מאשר לראות את כל המגזרים חוגגים בשמחתה של תורה שגם היא מאחדת אותנו יחד. נמשיך לבנות ולהיבנות בירושלים".

חבר מועצת העיר, אריה קינג אמר לערוץ 7 באירוע, "אנחנו חוגגים - והערבים השכנים רואים שאנחנו, על אף שנה הקשה, חוגגים ברחובות העיר. זה מסר להם ולעצמנו - שלמרות הכל אנחנו חזקים יותר. לא צריך להתבייש ולבנות בעז"ה בשנה הקרובה שכונות חדשות במזרח ירושלים".

חגית משה, סגנית ראש העיר הוסיפה כי ההקפות הן "בעצם התשובה הכי טובה לכל הקשקושים והברבורים. ילדים וספרי תורה ברחובות ירושלים - זו התשובה. ירושלים תמשיך לגדול ולצמוח בשנה הקרובה".

משה ליאון, חבר מועצת העיר ציין, "אנחנו נמצאים כאן עם 96 משפחות ואני מקווה שנכפיל ונשלש את המקום. האמת היא שלחזק זה לבנות. בוא נבנה כמה שיותר - וזה יחזק את המקום הזה".

ההקפות השניות בשכונת נוף ציון בירושליםחזקי ברוך

צפו בהקפות שנערכו בעיר העתיקה לזכר הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד:

הקפות שניות בעיר העתיקהצילום: מרדכי יורבצקי

צפו בהקפות השניות שנערכו בעץ אפרים בשומרון:

הקפות שניות בעץ אפריםמועצה אזורית שומרון

צפו בשרה איילת שקד בהקפות שניות בגבעת שמואל:

השר איילת שקד בהקפות שניות בגבעת שמואליח"צ