אילוסטרציה
אילוסטרציהOffice XP

הוזמנתם לכנס חשוב בחו"ל במסגרת העבודה שלכם ואתם צריכים להעביר הרצאה קצרה בשפה האנגלית? אתם נוסעים בקרוב לטיול של כמה חודשים בארצות הברית אבל האנגלית שלכם מקרטעת, בלשון המעטה?

אין זה משנה מהי הסיבה! אם אתם רוצים ללמוד אנגלית שוטפת בתוך פרק זמן קצר, תוכלו לעשות זאת באחת מתוך כמה דרכים אפקטיביות מאד, שיספקו לכם את כל הכלים הנדרשים לכם ושיעזרו לכם לפתח את מיומנויות השפה שלכם.

איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות:

שיעורים פרטיים רבים – רוצים ללמוד אנגלית שוטפת בתוך פרק זמן קצר ולהרחיב את אוצר המילים שלכם? אם כן, קחו שיעורים פרטיים באנגלית – וכמה שיותר. אם אתם מתכננים טיול גדול בחו"ל בעוד חודשיים, נצלו את התקופה הזו למרתון לימודים אינטנסיבי, הכולל שיעורים פרטיים.

ישנם כיום לא מעט מורים פרטיים וגם מסגרות לימודיות שיוכלו לעזור לכם בכך. לימוד אנגלית באופן פרטי, אחד על אחד, הם דרך מצוינת ללמוד שפה חדשה, לשפר את המיומנויות בה, להרחיב את אוצר המילים ועל הדרך אולי ללמוד קצת על המקום שאליו אתם נוסעים (באנגלית, כמובן).

צפייה בסרטים באנגלית וקריאת ספרים – אחת הדרכים ללמוד אנגלית שוטפת בפרק זמן קצר היא צפייה בסרטים באנגלית וקריאת ספרים באנגלית. נצלו את הזמן הפנוי שלכם לצפייה בסרטים באנגלית והשתדלו שלא יופיע בהם תרגום. גם אם הדבר נראה לכם בהתחלה קשה, תנו לזה הזדמנות ולאט לאט תתרגלו לרעיון ותבינו שהשד איננו נורא כל כך.

אלה אינם מוכרחים להיות סרטי קולנוע "כבדים", אלא יכולים להיות גם סרטים קלילים מאד ואפילו סרטים מצוירים לילדים, ובלבד שיהיו בשפה האנגלית. כל זאת בהנחה שרמת האנגלית שלכם בסיסית מאד. אם רמת האנגלית שלכם גבוהה יותר ואתם רוצים לשפר את המיומנויות שלכם, חפשו סרטי דרמה, סרטי מתח או כל ז'אנר אחר שכולל לא מעט טקסט מדובר בסרט עצמו.

שיחות יומיומיות עם דוברי אנגלית – אם אתם מכירים אנשים דוברי אנגלית שוטפת, או אולי דוברי אנגלית ברמת שפת אם, זה הזמן לקבוע איתם מפגשים קבועים ולנהל איתם שיחות יומיומיות. תרגול האנגלית יחד עם דוברי אנגלית הוא דרך מצוינת לשפר את מיומנויות השפה וללמוד אנגלית שוטפת בתוך פרק זמן קצר. עשו את זה כמה שיותר ואם יש לכם אפשרות – תרגלו זאת מדי יום.

גלישה באתרי אינטרנט באנגלית – זה הזמן להכיר את אתרי האינטרנט בשפה האנגלית. אם עד היום גלשתם אך ורק באתרים בעברית, נצלו את הצורך החדש שלכם וגלשו באתרים באנגלית. היעזרו ב- Google Translate אם אתם מתקשים וכתבו לכם בצד את התרגום לכל מילה חדשה שנתקלתם בה במהלך הקריאה.

כדי לעודד את הקריאה, חפשו אתרים בתחומים שמעניינים אתכם: טיולים, בישול, עיצוב, ספורט, מכוניות, טכנולוגיה וגאדג'טים או כל תחום אחר.