פרויקט האוכל של סוסיא
פרויקט האוכל של סוסיאצילום: יח"צ

מידי שבוע, כ-60-70 תושבי סוסיא פועלים יחד כדי להפעיל את פרויקט האוכל היישובי. הפרויקט נותן למשפחות שלהן קושי כלכלי או ארגוני - אוכל מבושל לשבת.

רכזות הפרויקט מדווחות על ידי הרווחה על משפחות מהר חברון שזקוקות לסיוע. הן פונות אליהן בדיסקרטיות ומציעות להן את העזרה הכל כך פשוטה והחשובה הזו. במידה והמשפחה מסכימה היא נכנסת לרשימת המשפחות וכבר בשבת הקרובה היא עתידה לקבל אוכל מבושל לשבת.

האוכל מבושל בידי משפחות מהיישוב שכל אחת מהן מקבלת את רשימת המזון וכמויות שהיא צריכה לבשל ואותו היא מכניסה לכלים חד פעמיים שייאספו לקראת שבת על ידי בני נוער המבצעים את החלוקה.

הגמ"ח הזה, בלי מוסדות ובלי עמותות ובלי מערכת לגיוס כספים עובד כבר כמה שנים ונותן שירות לכל תושבי הר חברון הזקוקים לו.

את רכישת המוצרים, מבצעות המארגנות בסופר של סוסיא שבו מתנהל חשבון אליו יכול כל אחד להפקיד כסף בכל רגע. כך נצברים שם אלפי שקלים אשר מעניקים למשפחות שבת אחרת.

"דבר מדהים הוא לראות את כולם מתגייסים למלאכה", אמרה אחת ממפעילות הפרויקט, "מעולם לא נתקלנו בקושי לגייס מבוגר, מבוגרת, נער או נערה. אנחנו שמחים כל כך שאנחנו חיים במקום כזה שמעניקים בו אחד לשני בשמחה, ברצינות ועם לב רחב כל כך".

רוצים גם אתם להיות חלק מהקהילה הזו? יש לכם הזדמנות! פרויקט גבעת משואה במרכז היישוב מציע לכם בית רחב, חניה פרטית ויישוב קהילתי. לחצו כאן!