מחזירים את השפיות. בצלאל סמוטריץ'
מחזירים את השפיות. בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דיון סוער נערך היום (חמישי) בוועדת הכספים בנוגע לעמותות המבקשות לקבל את אישור הוועדה להיות מוכרות לעניין החזר מס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

הסערה התרחשה סביב בקשת עמותת "אמנסטי" לקבל אישור כזה, ובעקבות ההתנגדות של ח"כים מהליכוד ומהבית היהודי החברים בוועדה לבקשה.

בסופו של דבר סוכם בדיון כי ארגון אמנסטי יקבל אישור כפי שביקש, אולם במקרה שלו האישור יוגבל לשנה אחת בלבד.

במקביל יוגש עוד היום תיקון לחוק מס הכנסה ע"י ח"כ סמוטריץ', בגיבוי שרת המשפטים שקד, בו נאמר כי רק עמותות הפועלות לטובת אזרחי ישראל ושלא פועלות נגד מדינת ישראל בעולם יהיו זכאיות להטבת מס עבור התורמים של העמותה.

שרת המשפטים תקדם את החוק בתהליך מזורז ובכך ימנע בעתיד מצבים שארגונים הפועלים נגד מדינת ישראל יקבלו הטבות המס ממדינת ישראל.

ח"כ סמוטריץ' אמר בעקבות הדברים, "מחזירים את השפיות למדינת ישראל - המדינה לא תממן ארגונים הפועלים נגדה. היום, לא רק שהגבלנו מאד את ההטבה של ארגון אמנסטי הפועל בעולם נגד מדינת ישראל, גם סיכמנו להפסיק את האבסורד בו עמותות אנטי ציוניות פועלות נגד המדינה ובעזות מצח דורשות הטבות מס ממדינת ישראל".

לדבריו, "הדמוקרטיה הישראלית מסוגלת להכיל עמותות מכל הסוגים אבל ממש לא תעודד ותתמוך בארגונים הפועלים נגדה. נמשיך לעשות כל שביכולתנו לצמצם את פעילותן של עמותות אלו במדינת ישראל".

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה, "מדינת ישראל לא תיתן את הלחי השניה שלה. נפעל להפסקת האבסורד שארגונים נהנים מכספי משלמי המסים של אזרחים נגדם הם פועלים. את הדוגמאות לפעילות של הארגונים ראינו בעמידת בצלם יד ביד עם אויבי המדינה במועצת הביטחון של האו"ם".

אלעד וולף, יו"ר צעירי מרצ, התייחס להחלטת הממשלה לפגוע בארגון השמאל אמנסטי וטען כי מדובר בהחלטה הזויה, כלשונו, שתסתובב כנגד מדינת ישראל בכל מקום אפשרי בעולם.

"ממשלת ישראל פשוט איבדה את זה לחלוטין ובקרב בין הח"כים בקואליציה על סדר היום הציבורי, הם פשוט מרשים לעצמם לרמוס ברגל גסה את עתיד מדינת ישראל. ארגוני זכויות האדם פה כדי להישאר, מבצלם ועד אמנסטי ואנחנו נישאר על המשמר לשמור עליהם, על זכויות האדם ועל הדמוקרטיה הישראלית".