קלינטון, היום
קלינטון, היוםצילום: רויטרס

התרוממות רוח במחנה טראמפ והלם בקרב תומכי קלינטון.

מנהל סוכנות ה-FBI, ג'יימס קומי, הודיע במכתב לראשי הוועדות בקונגרס ביום שישי כי חקירת ה-FBI בנושא המיילים של הילארי קלינטון מתחדשת, וזאת לאחר התפתחות שמקורה בחקירה אחרת. זמן קצר לאחר מכן דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי החקירה השנייה היא זו שמתנהלת נגד חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, החשוד כי שלח תמונות בעלות אופי לא ראוי לקטינה בת 15.

ווינר (היהודי) נשוי להומא עבדין, העוזרת הקרובה ביותר של הילארי קלינטון ויד ימינה. היא נפרדה ממנו באחרונה, לאחר גילוי החשדות נגדו.

לפי רשת "פוקס ניוז", מדובר במיילים שנמצאו במחשב לפטופ ששהיה שייך לעבדין ולווינר. בסך הכל נמצאו במחשב עשרות אלפי מיילים. ככל הנראה, עבדין קיבלה ושלחה חלק מהם מהילארי ואליה.

עבדין עם ווינר ב-2013
עבדין עם ווינר ב-2013צילום: רויטרס

מבחינת דונלד טראמפ, ההתפתחות מחזקת את טענותיו כי קלינטון היא אישה מושחתת שאי אפשר לסמוך על שיקול דעתה. מכיוון שאין כמעט אפשרות שהחקירה תסתיים לפני 8 בנובמבר, הרי שצל החקירה ילווה את קלינטון אל הקלפיות והוא עלול לגרום לחלק מתומכיה שלא להצביע, ומצד שני להלהיב את תומכי טראמפ.

קלינטון היא המועמדת הראשונה לנשיאות שמגיעה אל יום הבחירות כאשר היא נתונה תחת חקירה פלילית. החקירה גם יוצרת את האפשרות שהיא תעמוד בפני הליך של העמדה לדין לאחר כניסתה לתפקיד, אם תיבחר.

טראמפ הודיע על המפנה הדרמטי לתומכיו דקות ספורות אחרי שנודע עליו בתקשורת. הקהל פרץ בצרחות של התלהבות וכמה מתומכותיו התייפחו מרוב אושר.

דמעות אושר בכנס של טראמפ.
דמעות אושר בכנס של טראמפ.Reuters

רייצ'ל מאדו, מנחת ערוץ הטלוויזיה השמאלני MSNBC, כמעט בכתה כשדיברה על חידוש החקירה:

בימים האחרונים התברר גם כי מקורבי קלינטון תרמו מאות אלפי דולרים למסע הבחירות של אשתו של בכיר ב-FBI, אשר היתה לו נגיעה ישירה לחקירה נגד קלינטון.

עבדין שימשה עורכת משנה במשך כ-12 שנים במגזין סעודי שהאשים את ארה"ב בפיגועי 9/11 והתנגד לזכויות נשים. כך גילה ה"ניו יורק פוסט" בחודש אוגוסט. היא נחשבת למועמדת המובילה לתפקיד ראש מטה הבית הלבן אם קלינטון תיבחר לנשיאות.