פרופ' רפי ולדן
פרופ' רפי ולדןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רפי ולדן, חתנו של שמעון פרס ז"ל, תקף היום (ראשון) את הקמפיין למען החלת הריבונות במעלה אדומים בכיכובו של הנשיא לשעבר.

"אני רואה בקמפיין הזה תעלול גס של פרסומאי נוכל. הם מציגים עצמם בצורה שקרית כממשיכי דרכו. לוקחים תמונה די עדכנית ומדביקים לה ציטוט מלפני 38 שנים", אמר ולדן בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו "פרס היה עקבי בדאגה שלו לישראל. שנשקפה סכנה קיומית לשרידותה הוא היה ביטחוניסט. כשהשתנו התנאים והבשילו סיכויי השלום הוא נלחם בכל כוחו למען השלום. אין גבול לציניות של המפרסמים, הם יודעים היטב שפרס התנגד לכיבוש בכל מאודו".

"גדולתו של פרס המדינאי הייתה שכשהשתנו הנסיבות- השתנתה גם הגישה שלו. הוא היה ביטחוניסט שנשקפה סכנה למדינת ישראל והוא היה רודף שלום מושבע בעשורים האחרונים לחייו כשהבשילו התנאים לשלום וזה מעוות לחלוטין במודעה הזו".

ולדן הוסיף כי "מה שבאמת מחפיר זה שאלו שהגדירו אותו כפושע אוסלו עכשיו נתלים ביוקרה העצומה שלו בערוב ימיו כדי להציג את עצמם, בצורה שקרית, כממשיכי דרכו. אני רואה בזה עיוות מכוער של המורשת של פרס בעשורים האחרונים".

שלטים בכניסה לירושלים
שלטים בכניסה לירושליםצילום: יחצ

בקמפיין שיצא היום לדרך גוייסו דמותם של ראשי הממשלות שכיהנו בישראל מאז הקמת העיר מעלה אדומים, והמשותף לכולם הוא המחויבות לעיר. הסלוגן שיוביל את הקמפיין הוא ״ממשיכים בדרכם״.

הדמות המובילה שתפתח את הקמפיין היא נשיא המדינה התשיעי וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס ז"ל שקידם ועזר להקמת העיר, והצהיר בזמנו כי פיתוח מעלה אדומים יבטיח את ביצור ירושלים.

לצידו תופיע גם דמותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל שהתחייב, "מעלה אדומים תיבנה כחלק ממדינת ישראל לנצח נצחים".

מטרת המהלך היא קידום יוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת לאישור הצעת החוק להחלת ריבונות ישראלית בעיר מעלה אדומים.