חיפה מול גלבוע הערב
חיפה מול גלבוע הערבצילום: מיכה קיזנר, מכבי חיפה, מנהלת הליגה

עד הערב, גלבוע/גליל עמדה על רצף של ארבעה הפסדים למכבי חיפה בליגת ווינר סל. לא רק זאת, אלא שהניצחון האחרון של הקבוצה מעמק יזרעאל על הירוקים מהכרמל באולמם הביתי, אולם רוממה, הושג אי אז בחודש דצמבר 2013, כשניצחה בתוצאה צמודה - 79:76.

הערב (ראשון) שיחזרו שחקני הגלבוע את ההישג ההוא מלפני 4 שנים שוב, כשגברו על הירוקים מחיפה באולמם הביתי, אולם רוממה בתוצאה צמודה שוב, 83:78.

חיפה שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה רק במחזור האחרון, מסיימת את הערב עם הפסד למרות יכולת טובה שכמו בשני המחזורים הראשונים שלה העונה, לא הספיקו לה לניצחון.

כמו במשחק הבית הקודם שלהם, גם הערב הירוקים הלכו פנימה אל וויל גרייבס שקלע 5 נקודות מהירות. השחקנים הירוקים כנראה החלו להרגיש טוב עם הסלים באולמם הביתי, כשאלה העמידו אחוזי קליעה גבוהים מאוד והפער הלך ותפח והגיע עד ל-11:17.

אצל גלבוע היה זה קוואלס ששמר אותם במשחק ואף הצליח לקבוע מהפך עם ריצת 7:0 שקבעה 18:17 לזכות האורחים מהעמק. לאחר 10 דקות של משחק הראה לוח התוצאות נקודה יתרון לאורחים, 27:26.

המהפך המשיך גם ברבע השני כשגרייבס שוב היה האיש של חיפה, כשאליו הצטרף וורקמן שהגדיל את היתרון ל-5, עם 27:32. שלשות של סקוורר וקוואלס עוד שמרו את הגלבוע במשחק, מה שעזר להם לקבוע בהמשך מהפך נוסף ולא האחרון במשחק, כששחקני חיפה לא הסתדרו עם ההגנה האגרסיבית בדרך ל-40:38. נגמר? ממש לא. הירוקים מחיפה קבעו מהפך נוסף בזכות הגנה חזקה שלא איפשרה לשחקני הגלבוע לקלוע נקודות במשך שלוש דקות ואל ההפסקה ירדו ביתרון 2 נקודות, 47:49.

המחצית השניה החלה כמו שהסתיימה הראשונה כשחיפה עלתה כבר ליתרון 47:54, אבל סיגרס שקלע שלושה סלים רצופים צימק לנקודה בלבד.

שחקני חיפה לא אמרו נואש וחזרו ליתרון בן ה-5 נקודות, אבל סקוורר ו-הולוואי הפכו שוב את התוצאה עם ריצת 10:2 בדרך ל-63:60. אל הרבע האחרון ירדו השתיים כשהתוצאה עומדת על שיוויון 63:63.

הלחץ והמתח עשו את שלהם ושתי הקבוצות התקשו בפתיחת הרבע האחרון לקלוע נקודות. קבלת החלטות לא טובות של שחקני חיפה בדקות הסיום מנעו מהם את הניצחון וגלבוע גליל ירדה מהמשחק עם ניצחון שני ברציפות בליגת העל, 83:78.

הרבו לקלוע לחיפה: דיברתולומיאו 18, שמחון 16, גרייבס 11, בלייזר 9, מיצ'ל 8, פיימוס 6, וורקמן 4, פרז ומנדז-ולדז 3 כ"א.

לגלבוע: סיגרס 19, סקוורר, קוואלס והולוואי 16 כ"א, גריפין 12, שוכמן 4.