מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בראשותו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התכנסה בצהריים (שני) לישיבתה הראשונה בכנס החורף שנפתח היום.

הדיון עסק בדרישה לכלול בתקציב המדינה הדו-שנתי הקרוב את תכנית ההטבות לצפון בסך 18 מיליארד שקלים שאושרה בממשלה לפני כשנה וחצי.

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר אמר בפתח הדיון, "הקיפוח בין המרכז לצפון הוא בלתי נסבל. הטבות המס אינן מספיקות. צריך להעביר בדחיפות משאבים לצפון. המושכים בחוטים מכוונים לאזור המרכז ועלינו לשים סוף לעניין".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויגאל גואטה (ש"ס) קראו לחברי הקואליציה שלא לתמוך בתקציב אם הוא לא יכלול את התכנית לפיתוח הצפון. "צריך להעביר מסר חד משמעי לראש הממשלה ולשר האוצר שבלי התכנית לטובת הצפון - לא יהיה תקציב", אמר ח"כ סמוטריץ'.

ח"כ גואטה הוסיף, "אני יליד קריית שמונה, ומשחר ילדותי אני שומע על תכניות למען הצפון. אבל כשאין קטיושות שוכחים מהצפון. אנחנו צריכים לאיים שלא נצביע בעד תקציב המדינה אם לא יועברו תקציבים לצפון".

ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) אמר שבשל המדיניות הננקטת התחום המפותח ביותר בצפון הוא ארגוני מחאה. "יש שתי מדינות בתוך מדינת ישראל – המדינה שבין חדרה לגדרה וכל השאר. כאופוזיציה, נתמוך במעשים של הממשלה לטובת הצפון".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר סיכם את הדיון וקרא לממשלה ליישם את החלטתה לפיתוח משמעותי של הגליל ולגיוס משאבים לטובת התכנית שאושרה.

לדבריו, הוועדה תפעל מול משרד האוצר ותעקוב אחר יישום התכנית.