הרב צפניה דרורי
הרב צפניה דרוריצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

רב העיר קריית שמונה, הרב צפניה דרורי, מסביר מדוע פסק הדין של בג"ץ בנוגע להריסת עמונה מבוסס על נתונים שגויים ועל כן יש לבטלו.

"אם לאותם תושבים ערבים יש הוכחה שהם קיבלו את האדמות בעמונה ירושה מאבותיהם או אבות אבותיהם אז צריכים אכן לפצות אותם כפי הראוי", אומר הרב דרורי לערוץ 7. ''אבל אם הם קיבלו את האדמות האלה כמו שידוע לי מידי עבדאללה בתור מתנה, אז אני לא רואה שום סיבה שאנחנו צריכים להתחשב בזה".

הרב דרורי מזכיר "לעבדאללה אין שום זכויות קנייניות בארץ ישראל ולכן הוא לא יכול היה לחלק את האדמות האלה. אלה אדמות שלנו שעבדאללה בא לכבוש אותן, תוך שהוא בא לרצוח אותנו ולפגוע בנו, ולכן ממילא אין לו שום זכות על הקרקעות ולאלה שקיבלו את מתנותיו אין שום זכות על הקרקע.

"כפי שידוע לנו, לאותן אדמות אין שום שייכות לאבותיהם של אותם אנשים אז מן הדין שבית המשפט ידון בזה וכפי שדנים על כל הכיבוש שלנו שידונו גם על הכיבוש של עבדאללה שגם הוא לא חוקי" .

הרב דרורי טוען שפסק הדין החלוט של הבג"ץ דינו להתבטל ולהיפתח, "בית המשפט מעולם לא דן מה הייתה זכותו של עבדאללה לחלק אדמות ואני חושב שזה הנושא העיקרי שצריך לעלות כאן ואז יהיה ברור שאין לטענה שלהם שום טיעון לפי החוק הבינלאומי.

''גם לפי משפט העמים, מי שכבש ארץ אין לו חלק בה אז אין כאן שום בעיה. אני חושב שהבג"ץ חייב לדון בעניין הזה לגופו ואני משוכנע שהוא לא יכול להחליט אחרת. אין כאן פסק חלוט כי זה פסק שמבוסס על הנחות שגויות".

לדבריו, ''לכתחילה הייתה טעות בבית המשפט ובית המשפט חייב לתת את הסעד ואת הדרך לצאת מתוך הפולנטר הזה שבית המשפט יצר בטעות".

"אני חושב שאם אנחנו נעלה את הטענה הזאת אפילו בית המשפט או לפחות חלק מבית המשפט העליון ילך איתנו. הטענה הזאת לא מספיק נשאה הד, יש כאלה שהשמיעו אותה לפעמים אבל לא מספיק. זה ברור לכולם שעבדאללה כבש את הארץ וזה לא של האנשים האלה ואין כאן ממילא שום בעיה", מוסיף הרב דרורי.