אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

מחרתיים, יום חמישי, יחול יום השנה של האדמו"ר מפיאסצנה, רבי קלונימוס קלמיש שפירא, שנספה בשואה.

האדמו"ר מפיאסצנה חיבר בין היתר את הספרים ''חובת התלמידים'', ''הכשרת האברכים'' ו"אש קודש".

במכללה בירושלים תיערך ביום חמישי התוועדות מיוחדת לזכרו של האדמו"ר מפיאסצנה, בהשתתפות האדמו"ר הנוכחי הרב מנחם קלמן שפירא ורב היישוב יצהר הרב דוד דודקביץ, בליווי מוסיקאלי.

ראש מדרשת צופיה במכללה, הרב משה פרץ, סיפר "כיום עומד בראש החסידות הרב מנחם קלמן שפירא מבית שמש, זו אמנם חסידות קטנה אבל היא זוכה להרבה מעריצים שמחוברים לתורתו. אנחנו רוצים בערב הזה לזכור את הרבי שמסר את נפשו על חינוך ילדים בזמן השואה, רבי שבזמן המלחמה ניסה למצוא אוכל כדי להחזיק את ילדי גטו ורשה. זו חסידות מאוחדת ואנחנו מקווים שיגיעו יהודים מכל הגוונים ונראה בטיש כיפות סרוגות לצד שטריימלים".

לדבריו, "זו חסידות עם אור וחום לילדי ישראל, גם בימינו נותרו קצת תלמידים ומספיק לשמוע את הסיפורים של רבי שלמה קרליבך כדי להתרשם איזה עוצמות היו לחסידים. זכיתי להוציא לפני שנה מפתח לספריו של הרבי בהסכמתו ובליוויו של הרבי הנוכחי. העצות החינוכיות מספריו לא יסולאו בפז.

"מפורסמת העצה שלו בנוגע לחינוך ילדים, האדמו"ר שאל מדוע למי שמטפל בילדים קוראים גנן או גננת, זה הרי ביטוי מושאל מעולם הצמחים. אלא שמה שמיוחד בגנן שכשהוא רוצה לטפל בצמח הוא צריך להתכופף וכמעט לרדת על ארבע וכך הוא יכול לטפל בצמח שיעלה ויפרח. כך גנן או גננת שיודעים להנמיך את עצמם ידעו לתת את הטיפול הראוי".

הרב פרץ מקווה שגם מהמגזר הדתי לאומי יגיעו להתוועדות, "האדמו"ר כבר עשה טישים לציבור התורני ציוני, ולא פעם אחת הוא מדבר בעברית ומכיר את האנשים. הטיש הזה פתוח לכולם".