טראמפ בוויסקונסין, 1.11.16
טראמפ בוויסקונסין, 1.11.16צילום: רויטרס

סקר המעקב (tracking poll) שעורכת חברת TIPP עבור העיתון הפיננסי Investors Business Daily קובע כי הילארי קלינטון ודונלד טראמפ מצויים בתיקו של 44% תמיכה לכל אחד. הסקר נחשב לאחד האמינים ביותר, משום שהצליח לנבא בדיוק רב את תוצאותיהן של מערכות בחירות קודמות.

בממוצע הסקרים של RealClearPolitics הפער בין קלינטון לטראמפ עומד היום (רביעי) על 1.7% בלבד.

בסקר המעקב של הלוס אנג'לס טיימס ו-USC, יתרונו של טראמפ על הילארי כבר הגיע ל-6%. חלק מהסקרים הכלולים בממוצע של RCP נערכו, לפחות באופן חלקי, עוד לפני ההודעה של ה-FBI על חידוש החקירה נגד קלינטון. יש איפוא יסוד להנחה שמצבו של טראמפ ימשיך להשתפר בימים הקרובים.

צפו במפת תחזית האלקטורים לבחירות בארה"ב על פי הסקרים האחרונים

כידוע, תוצאות הבחירות במעצמה הגדולה בעולם לא ייקבעו על סמך אחוזי התמיכה בכל מועמד ברמה הארצית, אלא כתוצאה מספירת האלקטורים שכל אחת מ-50 המדינות תשגר לקונגרס האלקטורים. סקרים שונים מצביעים על מגמות שונות במדינות אלה וגם למומחים הגדולים ביותר קשה מאוד לנבא מה ילד יום.

ההצבעה ברחבי ארה"ב נמצאת בעיצומה, ומיליוני אזרחים כבר ניצלו את זכותם להצביע במסגרת ההצבעה המוקדמת. התוצאה הסופית תיקבע בין היתר ע"י מידת ההתלהבות של בוחרי המחנות השונים. יהודים ובני מיעוטים צפויים לתמוך ברובם בקלינטון, כמו גם נשים לא-נשואות.

בפלורידה, הנחשבת למדינת מפתח, נראה כי שיעורי ההצבעה המוקדמת בקרב שחורים נמוכים יחסית – דבר שפועל לטובת טראמפ. מצד שני, שיעורי ההצבעה המוקדמת בקרב היספאנים גבוהים, והדבר פועל לטובת הילארי.

בתוך כך, לראשונה מאז תחילת מסע הבחירות, המועמד הרפובליקני נתפס אמין יותר מהמועמדת הדמוקרטית. בסקר של ה-ABC השיבו 46% מהנשאלים כי טראמפ אמין יותר, ואילו רק 38% השיבו שקלינטון יותר אמינה.