מעמוד הפייסבוק של הפתח'
מעמוד הפייסבוק של הפתח'צילום: צילום מסך. ממר"י

מוחמד עבד אל-ח'אלק תורכמאן, מבצע פיגוע הירי ליד בית אל, פיגוע בו נפצעו שלושה חיילים, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל, זוכה לשבח והלל ברשתות החברתיות הפלשתיניות ואף בפרסומים רשמיים של ההנהגה הפלשתינית.

כרזות בשבחו של מוחמד תורכמאן התפרסמו בעמודי פייסבוק של יישובים פלסטינים, וכן בעמודי פייסבוק פלסטינים העוסקים בדווח חדשותי. אחת הכרזות שפורסמה בדף הפייסבוק "חדשות פלסטין בכל רגע ורגע" שיבחה את פעולתו של המחבל וציינה כי פעולה זו תזכה אותו בכניסה לגן העדן, כך מדווחים חוקרי מכון ממר"י.

בכרזה זו נכתב: "אנו אנשי הגדה באנו למות כשהידים. הירי הזה הוא למענך, אימא, ובאמצעותו אבוא בשערי גן עדן. הנה הם, הנה הם, הנה הם – גיבורים, ואין כמותם".

אם לא די בפרסומים הפלסטיניים המקומיים הרי שגם דף הפייסבוק הרשמי של תנועת הפת"ח, תנועתו של היו"ר אבו מאזן, שיבח את המחבל על הפיגוע שביצע. בדף זה פורסמה תמונה של תורכמאן עם רובה לצדו. בפוסט תואר תורכמאן כך: "השהיד הצעיר מוחמד עבד אל-ח'אלק תורכמאן מהעיירה קבטיה, מבצע פעולת הירי אשר גרמה לפציעתם של שלושה חיילים במחסום בית אל ברמאללה. השהיד הוא איש צבא העובד בכוחות האבטחה של המשטרה הפלסטינית". יצוין כי ההגדרה 'שהיד' ניתנת באיסלאם לאדם שהגיע לרמה הנעלה ביותר.

בממר"י מוסיפים ומציינים כי עמוד הפייסבוק של סוכנות הידיעות הפלסטינית 'שיהאב', המקורבת לתנועת חמאס, פרסם כרזה של חמאס, ובה התנועה מברכת על הפעולה שביצע מוחמד תורכמאן, וקוראת למעורבות נוספת של גורמי הביטחון הפלסטינים באינתיפאדה.

בכרזה זו נכתב, "תנועת חמאס מברכת על פעולתו של השהיד, הקצין במנגנון המשטרה, מוחמד תורכמאן ורואה בה מסר חזק בהתמודדות עם פשעי הכיבוש. התנועה קראה להצטרפות של אנשים נוספים ממנגנוני הביטחון הפלסטינים לאינתיפאדה הפלסטינית".