משחק כדורגל. ארכיון
משחק כדורגל. ארכיוןצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ת"א מבקשת לתקן שניים משלושת כתבי האישום בפרשת "לה פמיליה" ולהוסיף לחלק מהנאשמים אישומים בעבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות, כל נאשם על פי חלקו.

על פי הבקשה, לנאור שמואל יתווסף אישום במסגרתו תיוחסנה לו עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות.

מהבקשה עולה כי שמואל פרסם בקבוצת הווטסאפ של חברי "הקומץ", בה היו חברים אותה עת כ- 19 חברי "הקומץ", את ההודעה הבאה מתוך מטרה להסית לגזענות ולאלימות: "גם בתקופות של פיגועים אנחנו לא מפחדים, אני עומד ומתרגש שכל סכנין עולה באש, רואה ערבי רואה שחור, ישר חושב על איך לדקור, לטדי אנחנו מחכים, תבואו נשרוף אתכם חיים" .

לאחד הקטינים, נאשם 3, יתווסף אישום של הסתה לגזענות. על פי אישום זה פרסם הקטין פוסט בפייסבוק מתוך מטרה להסית לגזענות נגד ערבים באשר הם: "יזכור מוות לערבים". באותה העת לננער כ- 668 חברים בפייסבוק.

לרום גבריאל יתווסף אישום של הסתה לגזענות. על פי אישום זה, לקראת משחק כדורגל בין קבוצת בית"ר ירושלים לקבוצת בני סכנין פרסם גבריאל פוסט בפייסבוק מתוך מטרה להסית לגזענות: "איי דוחא כמה שהתגעגעתי. יום ראשון הקרוב האינתיפאדה תתחיל רשמית! משחק רגיש בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, יתקיים בכפר של האינדיאנים, באצטדיון דוחא. זה לא עוד משחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, זאת מלחמה, זאת התורה נגד הקוראן, זה יהודים נגד ערבים, זה צה"ל נגד חמא"ס. הם רוצים לכבוש את ירושלים, אנחנו נכבוש להם את הכפר. עם כרטיסים או בלי, נגיע כולם כאחד, לכל מקום שנרצה בכל דרך שנבחר. אף אחד לא יעצור אותנו... יום ראשון האינתיפאדה תתחלי, האינתיפאדה של אוהדי בית"ר! באים בכל הכוח, בית"ר למות או לכבוש את הכפר! היום כולם כבר יודעים, כהנה צדק, תשתחוו יא בני *****, סכנין ז*****" (השגיאות במקור). לפוסט צירף גבריאל תמונה של שלט עליו נרשם "למות או לכבוש את הכפר". באותה העת לגבריאל היו 2,613 חברים בפייסבוק.

לקראת משחק כדורגל שהתקיים בין קבוצת בית"ר ירושלים לקבוצת בני סכנין באצטדיון "טדי" בירושלים. החל משעות הבוקר המוקדמות של אותו יום, תכננו חברי "הקומץ", ובראשם גבריאל, להכניס לאצטדיון רימוני עשן ואבוקות ולהשליכם למגרש במהלך המשחק וזאת לאור מטרותיו הגזעניות של ארגון לה פמיליה. בשל כך, פרסם גבריאל הודעה בקבוצת הווטסאפ של חברי הקומץ, בה היו חברים אותה עת כ- 23 חברי הקומץ, וזאת מתוך מטרה להסית לגזענות – "חברה ההודעה הזאת היא רק לקבוצה פה ולא להעביר אותה לאף אחד אחר.. יחולקו מסכות לאנשים שיושבים על הגוש, עדיפות לחברה משלנו... הפריסה נפתחת רק כשמתחיל המשחק ולא לפני, חשוב שלפני שהפריסה נפתחת כולם יהיו עם מסכות על הפנים, להקשיב ולהיות מתואמים עם אנשי הגדר, הפתעות בהמשך, אוהב אותם, אוכל את הלב שלא אהיה היום, בואו נעשה תצוגה אחת כמו שצריך, יאללה לז**** את הישמעלים.. יאללה להיות פעם אחת ממושמעים לבוא מקודם, לעשות טרור יהודי, היידה אחים שלי" (השגיאות במקור). הנאשם במעשיו, העלה תכנים שזכו לחשיפה רבה, מתוך מטרה להסית לגזענות נגד ערבים באשר הם.