כך הושתקה תלונה להטרדה בבנק לאומי

חברת הכנסת לשעבר ענבל גביראלי סיפרה אתמול בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 20 כי במהלך כהונתה טיפלה במקרה המזכיר מאד את פרשת ציון קינן בבנק הפועלים, אשר נחשפה השבוע.

במקרה אותו מתארת גבריאלי, פנתה אליה עובדת בנק לאומי אשר טענה כי בכיר בבנק הטריד אותה מינית וגבריאלי עצמה ליוותה אותה לפגישה עם מנכ"לית הבנק דאז, גליה מאור. בתום הפגישה סוכם כי העובדת תקבל חבילת פיצויים גדולה.

"אני מכירה מקרה כזה מקרוב שקרה בבנק לאומי", סיפרה גבריאלי בדיון על פרשת הטענה לתקיפה מינית שהושתקה בבנק הפועלים. "כשהייתי חברת כנסת בשנת 2004-2005 קיבלתי מייל מאישה שטענה שהותקפה מינית ממישהו בכיר ממנה, וכשהיא התלוננה הבנק החליט לפטר אותה ולשלוח אותה הביתה בלי כל מה שמגיע לה".

"היא פנתה אלי, אני ניסיתי לשכנע אותה שהדרך הטובה ביותר היא ללכת ולהתלונן. היא לא רצתה, היא חששה לעתידה הכלכלי. מי שהייתה מנכ"לית הבנק הייתה גליה מאור, אנחנו הגענו אליה לפגישה. הבנק, כולל המנכ"לית העומדת בראשו, גוננו על העובד הזה בצורה בלתי מובנת, וסתמו לה את הפה בסוף בדיוק באותה דרך: חבילת פיצויי פרישה גדולה".

"זה לא מה שהיא רצתה", הדגישה גבריאלי. "זה אחרי שהיא ידעה שהיא איבדה את העבודה שלה כי היא לא תוכל לעבוד שם, כי כולם מסתכלים עליה כאל מוקצה, אמרה לפחות 'אני אקח את הכסף ואלך'. אין חדש תחת השמש".

מבנק לאומי נמסר בתגובה, "הדברים שנאמרו הם כלליים ולא אחראיים. למרות שהמערכת לא העבירה כל פרטים עניינים בנושא, ניתן לשער כי מדובר בפרשה שהתרחשה בשנת 2004 בבנק הערבי ישראלי ולא בבנק לאומי, כשהדברים כבר התפרסמו בהרחבה בזמן המדובר".