דייוויד דוק
דייוויד דוקצילום: רויטרס

איש הקו קלוקס קלאן, הניאו-נאצי דייוויד דוק, מתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בלואיזיאנה, בתקווה להיות מועמד המפלגה בבחירות לסנאט של ארה"ב.

דוק השתתף בשבוע שעבר בדיון בין המועמדים הרפובליקניים ששודר ברשת C-Span. הוא טען כי היהודים שולטים בתקשורת ובמערכת הבנקאית ומסיתים את השחורים נגד הלבנים בארה"ב.

דוק הודיע בשנה שעברה כי הוא תומך במועמדותו של דונאלד טראמפ לנשיאות ארה"ב וגרם בכך מבוכה מסוימת למחנה טראמפ, אם כי טראמפ טען בתחילה כי אינו מכיר את דוק ואינו יודע עליו דבר. אריק, בנו של טראמפ, אמר ביום חמישי בראיון רדיופוני כי לדוק "מגיע לחטוף כדור".

אתרים יהודיים כמו Tablet מצביעים על המרוץ של דוק כאחת מתוצאות הלוואי של מסע הבחירות של טראמפ, המעניק לדבריהם רוח גבית לגזענים ולאנטישמים בארה"ב. בימין האמריקני קיים אכן פלג אנטישמי ואנטי-שחור, אך קשה להתעלם מכך שבשמאל קיים כיום פלג אנטי-לבן.

מרבית יהודי ארה"ב תומכים במפלגה הדמוקרטית וכ-60% מהם צפויים להצביע עבור הילארי קלינטון, לעומת כ-20% שצפויים לבחור בטראמפ. באחרונה פורסם כי כ-50% מהתרומות למסע הבחירות של קלינטון מגיעות מיהודים, לעומת כ-25% מהתרומות לרפובלקנים.

לגופן של הטענות לגבי הכוח היהודי, נציין כי ראש הבנק הפדרלי הנוכחית, ג'נט ילן, היא יהודיה, ושני קודמיה – בוב ברננקה ואלן גרישפן, יהודים אף הם. כלומר: הבנק הפדרלי מנוהל ע"י יהודים מזה 30 שנה בקירוב.

מידת ה"שליטה" של היהודים בתקשורת בארה"ב נתונה במחלוקת אך צאצאי אברהם אבינו נחשבים דומיננטיים מאוד בהוליווד. העיתון "גארדיאן" גיבש ב-2010 רשימה של 20 הבמאים המובילים בהוליווד – ותשעה מתוכם היו יהודים.

רק כ-1.2% מהאוכלוסיה בארה"ב מזדהים כיהודים.