יעל זאבי, אלמנתו של השר רחבעם זאבי הי"ד הובאת אחר הצהריים (חמישי) למנוחות בקיבוץ דגניה ב' שבצפון.

הבת מצדה ספדה לאימה, "נחלמת כמו אריה, ניהלת את כל מי שהיה בצוות בית חולים ובלבלת את הרופאים. ההכפשות נגד אבא קרעו אותך בלי דין ובלי דיין רק דיין אחת. היקום לא ישתוק על העוול שנעשה לאבא".

"חודשיים נלחמה הלביאה כאריה והוגדרה כחולה מחוץ לסטטיסטיקה. קשה היה לראות את איבריך בוגדים בך, אך הנחמה הייתה צלילות מחשבתך. איך ניהלת אותנו. כשחום גופך ירד לטמפרטורה בלתי אפשרית המשכת לנהל אותנו. ביום למחרת, כאשר ידי האחת מלטפת את ידך וידי השנייה את ראשך, השבת את נשמתך לבורא".

מצדה זאבי ספדה לאמה: "נלחמת כמו אריה"אלירן אהרון

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומי שהיה תלמידו של גנדי ומקורב למשפחה ספד ליעל זאבי במהלך הלוויתה בצפון, "יעל היקרה הייתה לוחמת כארי לצדו של גנדי על ארץ ישראל. הגיעה איתו לכל מפגש בכל שעה והייתה שותפה אמיתית".

דגן הוסיף שבקשתה האחרונה ממנו בבית החולים הייתה שידאג שיגיעו המונים לאזכרתו של גנדי. דווקא השנה. יותר מבשנים קודמות. וכך אכן היה. בהתייחס לתחקיר האחרון נגד גנדי, 15 שנים אחרי מותו מספר דגן על תחושותיה הקשות של יעל, "יעל לקחה מאוד קשה בחודשים האחרונים את ההשמצות המרושעות והאכזריות נגדו. דיברנו על כך רבות. היא אמרה לי לא פעם שהיא מרגישה שרוצחים אותו בפעם שניה והוא (גנדי) לא יכול להתגונן".

דגן ספד ליעל זאבי: "חינכת דורות של בני נוער"אלירן אהרון


כלתה, יעל זאבי, ספדה לה "אשת חיל מי ימצא", פתחה את דבריה, "זכיתי במלאך אמיתי ובחברה שדאגה לי באמת. זכיתי בחברה אמיתי שהייתה שם תמיד. עשית הכל ובכל הכוח כדי להרים אותי - סמכתי עלייך מכל אדם בעולם".

יעל זאבי מספידהאלירן אהרון

הבן יפתח-פלמח ספד "כל חיינו לא האמנו שניתן לצלוח את החיים בלי אימא יעל. הגנדי האמיתית הייתה למעשה יעל זאבי מדגניה ב'. את אפשרת לאבא להתמסר לתפקידו וגידלת את הילדים לבד, עם המשכורת הצבאית הדלה".

פלמ"ח זאבי סופד לאמואלירן אהרון

"כשאבא נבחר לכנסת ובהמשך בתפקידי שר, ישנת איתו בירושלים, היית שם באמת לצד אהובך. 'עזר כנגדו' אמיתית. המשורר לא יכול היה לדמיין אהבה כזו. בכלל לא חשוב לנו היום שאת כל הקרדיט קיבל אבא, כי אנחנו יודעים מי משניכם היה החזק האמיתי. מי מצא את הכוח לאחד את כל חלקי הפאזל. אני מחפש מילים להיפרד ממך ולא יכול לדמיין שביום שישי הקרוב נשב לארוחת שבת בלעדייך".

רחבעם זאבי, שהקים את תנועת מולדת, נרצח במלון בירושלים בידי חברי החזית העממית לשחרור פלשתין בעת שעלה לחדרו כדי להתראיין לערוץ 7. הוא נרצח יום לאחר שהגיש את התפטרותו מתפקיד שר התיירות בממשלת אריאל שרון.

יעל זאבי הותירה אחריה חמישה ילדים: יפתח פלמ"ח, סייר בנימין, מצדה, צאלה וערבה.