מסוקים חדשים ליחידה האווירית במשטרה

שישה מסוקים חדשים יצטרפו במהלך החודשים הקרובים למערך היחידה האווירית של משטרת ישראל.

בטקס חגיגי שהתקיים ביום חמישי האחרון בדאלאס (טקסס) ארצות הברית הוצגו המסוקים בפני ראש אגף המבצעים ניצב אלון לבבי וסמנכ״ל בכיר לתכנון תקצוב ובקרה במשרד לביטחון הפנים דני קריבו.

המסוקים החדשים, מיועדים להחליף את צי המסוקים הישן המשמש כיום את היחידה האווירית של משטרת ישראל. היקף הפרויקט נאמד בכחצי מיליארד שקל בפריסה רב שנתית למשך 20 שנים, ומיועד הן לרכש עצמו והן לתחזוקה השוטפת של המסוקים שנרכשו.

אספקתם של המסוקים למשטרת ישראל תתבצע בהדרגה במהלך החודשים הקרובים, תחילה עם אספקתם של 4 מסוקים חד מנועיים מדגם: H125, ובאמצע שנת 2017 עם אספקתם של 2 מסוקים דו מנועיים. בכך למעשה יוחלף כל צי המסוקים של המשטרה.

חברת 'אלביט', זכתה במכרז של המשרד לביטחון פנים אשר התקיים בתום תהליך מורכב של עבודת המטה וכלל את אפיון הצרכים האופרטיביים ומיון מוקדם של החברות אשר נדרשו לעמוד בתנאי סף. אספקת המסוקים נעשית באמצעות החברה AirBus Helicopters אשר נבחרה ע"י חברת אלביט במכרז.

המסוקים עוצבו ונבנו בהתאם לספציפיקציות שהתוותה היחידה האווירית של משטרת ישראל עם ראייה קדימה לתוספת של יכולות שלא היו קיימות במערך המסוקים הקיים כיום, כגון: הטסת כוחות ולוחמים למשימות מיוחדות, מרחקי טיסה ארוכים יותר, נשיאת מים לכיבוי שריפות, מערכות מחשוב וטכנולוגיות מתקדמות ועוד.

במהלך החודשים האחרונים נשלחו מספר טייסי היחידה האווירית המשטרתית לארה"ב על מנת לעבור הכשרות, אימונים והסמכות הנדרשות לתפעול והטסת המסוקים החדשים. במשטרה מעריכים כי עד מועד סיום אספקת כלל המסוקים למשטרת ישראל יוסמכו כלל טייסי היחידה האווירית לקראת הפעלה מבצעית של המסוקים בישראל.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מציינים כי צירופם של המסוקים החדשים מקנה מספר יכולות אוויריות חדשות ומשמעויות הן בתפקוד המסוקים בפעילות שיטור שוטפת והן בשימושם למשימות כיבוי והצלה. מסוקים אלו יהוו שינוי משמעותי למערך האווירי הקיים וליכולות המשטרה- בראש ובראשונה בתחום הלחימה בפשיעה ובטרור ובתחום המאבק המתמשך בתאונות הדרכים, זאת ע"י שכלול יכולות טכנולוגיות שונות ושדרוג יכולות מחשב המשימה המותקן במסוק. יכולות אלו יאפשרו את שיפור התקשורת ויכולת ההכוונה של הטייסים את השוטרים הפועלים בקרקע בכל זמן ומקום.

ערך מוסף משמעותי של המסוקים החדשים הוא בתחום הכבאות וההצלה. המסוקים יאפשרו הרחבת היכולות הקיימות בכל הנוגע לכושר הנשיאה ויכולות התדלוק. יכולות אלו יאפשרו מתן מענה מיטבי בכל הנוגע להטסת כוחות חילוץ והצלה ועתודה לכיבוי שריפות.

ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב אלון לבבי, אשר עמד בראש המשלחת של משטרת ישראל לארה"ב אמר "לפני מספר שנים התקבלה החלטה להחליף את צי המסוקים של המשטרה ולנוע אל תוך המאה ה-21 עם ציוד מהיר יותר, חזק יותר ובטוח יותר. עם טכנולוגיה חדשנית ויכולות מתקדמות. טקס זה מסכם מאמץ מרוכז ורב שנתי של המשרד לבט״פ, משטרת ישראל, אלביט וחברת AirBus Helicopters. כמי ששירת לפני 25 שנה ביחידת המסוקים של משטרת ישראל זהו רגע מרגש עבורי ורגע היסטורי עבור משטרת ישראל".

דני קריבו ראש אגף תכנון ותקצוב של המשרד לביטחון הפנים אמר במהלך הטקס "היום ניתן לומר כי מה שחזינו והתחלנו לעבוד עליו לפני כארבע שנים הופך למציאות. זהו יום משמעותי מאוד עבורנו, בייחוד לאחר שיכולות כיבוי האש האוויריות עברו לאחריות המשרד לבט"פ ומעתה ואילך באמצעות היחידה האווירית של משטרת ישראל. בסיום נאומו הודה קריבו לשותפים לדרך באלביט ובחברת AirBus Helicopters וסיכם: "אני בטוח שהשילוב בין אנשים מצוינים וציוד מצוין יבטיח תוצאות מצוינות".