שלט ההנצחה לי"א הספורטאים בנצרת עילית
שלט ההנצחה לי"א הספורטאים בנצרת עיליתצילום: אבישג שאר-ישוב. פלאש 90

הרשות הפלסטינית שוב בחרה לקרוא לבית ספר על שמו של רב מחבלים, כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית.

חוקרי המכון מדווחים כי "בקרוב ילדים בעיר טול-כרם יקבלו תזכורת יומיומית כי רצח ישראלים הוא פעולת גבורה, כאשר הם ילכו אל 'בית הספר על שם השהיד צלאח ח'לף' - על שמו של ראש ארגון הטרור הפלסטיני 'ספטמבר השחור' שהיה פעיל בשנות ה-70".

במכון מזכירים כי בין הפיגועים הרצחניים שתכנן וארגן צלאח ח'לף, הידוע גם כ"אבו איאד", נכללים רצח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 72', ורצח שני דיפלומטים אמריקנים בסודאן בשנת 73'.

עוד מדווח כי נציג הרשות הפלסטינית הניח את אבן הפינה לבית הספר החדש לפני מספר שבועות, ובכיר הרשות הפלסטינית עיסאם אבו בכר נשא דברים בטקס לכבוד האירוע, ובהם הדגיש את "חשיבות פרויקט בניית בית הספר על שם השהיד צלאח ח'לף, על מנת להנציח את זכרו של הלוחם הלאומי הדגול הזה", כלשונו.

ב'מבט' מציינים כי "בית ספר זה הינו הרביעי ברשות הפלסטינית הנקרא על שם רב מחבלים זה. שלושת בתי הספר האחרים הם: בית הספר היסודי לבנים על שם צלאח ח'לף - עזה, חטיבת הביניים לבנים על שם צלאח ח'לף - עזה ובית הספר על שם השהיד 'אבו איאד' - רפיח".

עוד יצוין כי בין בכירי הרש''פ האחרים שנכחו בטקס הנחת אבן הפינה היו גם ראש עיריית טולכרם איאד אל-ג'לאד, וסלאם א-טאהר, ראש מנהלת החינוך של טולכרם, שהיא חלק ממשרד החינוך של הרש''פ.

יצוין כי משרד החינוך של הרש''פ הוא האחראי לקביעת שמות בתי ספר. אנשי מכון 'מבט' שיגרו ​​מכתב לאיחוד האירופי המממן את משרד החינוך של הרש"פ, ובו הם קוראים לאיחוד להתנות את המימון לרש''פ בהחלפת שמות כל בתי הספר הנקראים על שמות מחבלים.