הפרסום היום (ראשון) של רשימת המועמדים לתפקיד שופטים בבית המשפט העליון מגלה כי חמישה מתוך 28 המועמדים הם בוגרי ישיבת ההסדר הר עציון.

הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון כתב אחר הצהריים, "קשה היה שלא להתרגש מרשימת השופטים המועמדים לבית המשפט העליון. חמישה מהם, כרבע מהגברים שברשימה, הינם בוגרי ישיבת הר עציון: פרופ' אביעד הכהן, פרופ' גידי ספיר ופרופ' שחר ליפשיץ, והשופטים רם וינוגרד ודוד מינץ (ואולי מותר גם להוסיף לרשימה את בת-דודתי השופטת תמר בזק-רפפורט, הנשואה לחנוך, אף הוא בוגר הישיבה). כולם אוהבי תורה שיראתם קודמת לחכמתם, העוסקים בצרכי ציבור באמונה ובלימוד והפצת תורה".

"מועמדותם של בוגרים אלו היא ביטוי לדרכם של מו"ר ראשי הישיבה זצ"ל, הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין, שראו בחזונם את גידולם של בוגרים תלמידי חכמים שישפיעו על החברה בישראל, יחד עם הקמת שכבה של רבנים ומחנכים", כתב הרב בזק.

בצהריים פירסמה שרת המשפטים את שמות המועמדים לבית המשפט העליון, שעניינם יידון בפני הוועדה לבחירת שופטים. הרשימה מתפרסמת בהתאם לכללים הקבועים בנושא זה בחוק ובתקנות.

השרה שקד אמרה כי "הרשימה כוללת את טובי השופטים והמשפטנים במדינת ישראל. מתוכם ייבחרו ארבעה, שיחליפו ארבעה שופטים שעתידים לפרוש מכס השיפוט בשנה הקרובה, ובכך לא יהיה חסר של שופטים בבית המשפט העליון".

המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון הם:

1. השופטת מיכל אגמון גונן

2. השופט יוסף אלרון

3. השופטת תמר בזק רפפורט

4. פרופ' יפעת ביטון

5. השופטת נאוה בן אור

6. השופט עופר גרוסקופף

7. פרופ' דוד האן

8. פרופ' אביעד הכהן

9. השופטת יעל וילנר

10. השופט רם וינוגרד

11. השופט קובי ורדי

12. פרופ' חיים זנדברג

13. השופט חאלד כבוב

14. פרופ' שחר ליפשיץ

15. השופט דוד מינץ

16. השופט יגאל מרזל

17. השופטת מיכל נד"ב

18. השופט גלעד נויטל

19. השופט משה סובל

20. השופט רון סוקול

21. פרופ' גדעון ספיר

22. עו"ד אסף פוזנר

23. השופט מנחם פינקלשטיין

24. השופט אשר קולה

25. השופט ג'ורג' קרא

26. השופטת רות רונן

27. השופט שאול שוחט

28. השופט רון שפירא