זירת הפיגוע בפסגת זאב
זירת הפיגוע בפסגת זאבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופטי בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים, סגן הנשיא יורם נועם, השופטת רבקה פלדמן פרידמן והשופט משה בר-עם, גזרו היום (שני) עונש של 12 שנות מאסר בפועל על המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בפסגת זאב באוקטובר 2015.

נזכיר כי המחבל בן ה-13 ובן דודו בן ה-15 דקרו ופצעו צעיר חרדי כבן 20 וילד יהודי כבן 12, זאת כנקמה על הפגיעה במסגד אל אקצה.

שני הפצועים, הצעיר החרדי והילד, נפצעו בפיגוע באופן קשה ולמשך זמן מה נשקפה סכנה לחייהם. הילד אף הורדם והונשם למשך מספר ימים.

בגזר הדין קבעו השופטים כי יש לגזור עונש מאסר על המחבל בן ה-13: "קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה ראויה, לרבות בכליאה ממשית, כשמבוצע פשע חמור; ומתן הדגש המיוחד לשיקומו של הקטין אינו מאיין את הצורך לאזנו עם שיקולי ענישה אחרים של הרתעה וגמול".

השופטים ציינו כי בזמן גזר הדין המחבל עבר את גיל 14 ולכן ניתן לגזור עליו מאסר של ממש. השופטים אף הוסיפו: "בעבירות של ניסיון לרצח ממניע לאומני גזרו בתי המשפט על נאשמים צעירים עונשי מאסר לתקופות ממושכות, ויש להקיש ממדיניות ענישה זו לעניינו של הנאשם שלפנינו, בשינויים המחויבים".

בנוסף לעונש המאסר בפועל נגזרו על המחבל שנתיים מאסר על תנאי וכן נקבע כי עליו לפצות את הצעיר החרדי אותו דקר ב-80 אלף ש"ח ואת הילד אותו דקר במאה אלף ש"ח שישולמו להוריו.

הפיגוע בפסגת זאב - שלב אחר שלב