משקמים את האנדרטה
משקמים את האנדרטהצילום: יח"צ

אלמונים הציתו לפני כשבועיים האנדרטה במצפה זי"ו שבסמוך לישוב מעלה חבר שבדרום הר חברון אשר הוקמה לזכרם של יואב דורון ויהודה בן יוסף הי"ד.

מדי שבוע ביום שישי, בחום ובקור ואף בשלג מגיעים בני משפחות החללים ותושבים ממעלה חבר הסמוך לתפילה קבועה במקום הצופה אל הרי מדבר יהודה והרי חברון. כאשר הגיעו למקום לפני כשבועיים גילו לחרדתם כי האנדרטה הוצתה וציוד רב נשרף.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע וראש הממשלה, בנימין נתניהו אף התחייב בפוסט בפייסבוק כי הפורעים יאותרו "ונבוא איתם חשבון".

עוד הוסיף ראש הממשלה בפוסט שפרסם כי מדובר ב"פשע השנאה', כך לדבריו. "פלסטינים השחיתו ביום חמישי האחרון אנדרטה בהר חברון שהוקמה לזכרם של חללי צה"ל, סג"מ יואב דורון וסמ"ר יהודה בן יוסף זיכרונם לברכה. אני מבקש לחזק את בני המשפחות נוכח פשע השנאה המזעזע הזה, שראוי לגינוי לכל הפחות באותה מידה בה מגנים פשעי שנאה שבוצעו על ידי יהודים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ואנו נאתר את הפורעים ונבוא איתם חשבון", כתב נתניהו.

בתגובה לאירוע הקשה החליטו תושבי מעלה חבר שלא לעבור לסדר היום. האנדרטה שופצה וחודשה ובשבוע שעבר אף נִיטע במקום עץ חדש.

עושים שבת באנדרטה שהושחתה

רכז תנועת ההתיישבות "אמנה" בהר חברון, יהודה גרמן, מסר בתגובה לאירועים: "לפני מספר חודשים הוספנו עוד חלקים לאנדרטה לבקשת המשפחות שביקשו עיבוי ומחסה מפני הרוחות במקום. מאז האירוע כבר הספקנו לשקם את המקום מחדש יחד עם המועצה האזורית בהר חברון ולבקשת ראש המועצה, יוחאי דמרי ובתיאום כוחות צה"ל באזור. אנו נמשיך לפעול במרץ לחיזוק ההתיישבות היהודית בדרום הר חברון".

גם תושבי מעלה חבר עצמם מצטרפים לקריאה הזו. בהודעה רשמית מטעם הישוב הם מסרו "חיבוק עז לבני המשפחה המסורים" והתחייבו להמשיך לחזק את המקום עם בניית קבע והמשך התפתחות הישוב מעלה חבר והגזרה. ואכן, רק לאחרונה, כך נמסר, הצטרפו לישוב 3 משפחות נוספות.

לנוכח האירוע החליטו בני המשפחות לשבות במצפה זי"ו את השבת הקרובה, שבת פרשת "לך לך", וגם בשבתות נוספות לאורך השנה. "המטרה היא כמובן חיזוק האחיזה במקום בעקבות הפגיעה באנדרטה ובכלל. זה המסר. לחזק אץ ההתיישבות בהר חברון", אמר זוהר דורון, אחיו של יואב דורון אשר על שמו הוקמה האנדרטה המדוברת. השבת מתקיימת בתיאום מלא עם כוחות הביטחון באזור.