אונ' בן גוריון, הערב
אונ' בן גוריון, הערבצילום:ענבר אלפסי

פעילי תנועת "אם תרצו" וצעירי מפלגת ''יש עתיד'' הפגינו הערב (ב') באוניברסיטת בן גוריון נגד הענקת פרס לארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה".

מדובר בטקס אלטרנטיבי של מרצים באוניברסיטה, שהחליטו להעניק את הפרס ל''שוברים שתיקה'' במעמד הסופר ואיש השמאל עמוס עוז, במקום פרס שנשלל מהארגון על ידי נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון פרופ׳ רבקה כרמי.

בהפגנה הערב השתתפו עשרות סטודנטים וסטודנטיות מרוב התאים הציוניים באוניברסיטה, שמחו על כך שמרצים באוניברסיטה המקבלים את משכורתם מכספי משלם המיסים הישראלי, בחרו להעניק פרס כספי לארגון השמאל הקיצוני שמכפיש לדבריהם את חיילי צה"ל ומדינת ישראל. הסטודנטים גם מחו על כך שהנהלת האוניברסיטה מאפשרת לקיים אירוע שכזה בשטחה.

ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת בן גוריון יוליה קוסנצ'וק אמרה כי "מרצים באוניברסיטת בן גוריון שכחו שאת משכורתם הם מקבלים מכספי משלם המיסים הישראלי. עם התייצבותם לצד ארגון התעמולה 'שוברים שתיקה', עומדים הם בחזית אחת עם מכשירי תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל (BDS) ומחזקים בכך את תעשיית השקרים נגד ישראל. עצרת המחאה הבהירה לכל אלה המבקשים לפגוע במדינת ישראל כי הם חצו מזמן את גבול הטעם הטוב".

לדברי קוסנצ'וק, "אם בן גוריון היה נוכח באירוע זה הוא היה מתהפך בקברו. האוניברסיטה הקרויה על שמו ועל בסיס חזונו ליישוב הנגב הפכה לתומכת בארגון הזוי וקיצוני. בכך בחרו חלק מהמרצים לחזק לא רק את תופעת הדה לגיטימציה מבפנים המובלת באמצעות מימון זר, אלא אף לתרום לחיזוק מסע החרם הבינלאומי נגד מדינת ישראל''.