אילנה דיין מקריאה את תגובה ראש הממשלהמערכת עובדה, שידורי קשת

העיתונאית אילנה דיין הגיבה הבוקר (שלישי) בגלי צה''ל על התגובה החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר עובדה ששודר אמש בערוץ 2 ועסק בהתנהלות לשכת ראש הממשלה.

נזכיר כי בתום התחקיר, דיין הקריאה במשך שש דקות את התגובה שכוונה נגדה באופן אישי.

"אני מנסה לשחזר את הסיטואציה עצמה ואני לא יכולה להגיד לך שאני בכלל מרגישה קורבן", אמרה דיין הבוקר. "גם נתניהו צריך להבין שהגיע הזמן לצאת מעמדת הקורבן. ראש הממשלה הוא לא יריב שלי ואני לא שלו. אני לא איום עליו. אני לא אחמדינג'אד ולא גדעון סער ולא ישראל כץ. אנחנו לא משחקים על אותו מגרש. נתניהו הוא חלק מהעבודה שלי. אני רוצה וחייבת לסקר אותו".

לדבריה התגובה ממחישה את מה שרצתה להציג בכתבה לגבי אופן קבלת ההחלטות בלשכת נתניהו. "אסור להגיע למקום שבו נתחיל לחפור בביוגרפיה שלנו ולהתנצל על כל מיני דברים", אמרה. "הכי חשוב שאני לא אתן למה שקרה אתמול להשפיע על איך שאני מסתכלת על נתניהו, שממשיך לרתק אותי ואין לי שום דבר נגדו. יש לי בעיה אם איך שהוא ולשכתו רואים את תפקיד העיתונאי".



"אם אם הייתי יכולה לשבת מול ביבי, הייתי אומרת לו: אתה ראש הממשלה כל כך חזק ומיומן, לא יכול להיות שאתה פוחד ממני, זה לא הגיוני", הוסיפה דיין.

דיין התייחסה לכך שנתניהו כינה אותה בתגובה "אשת שמאל קיצוני". היא תהתה "כששידרנו את התחקיר על עזרא נאווי לא הייתי אשת שמאל קיצוני? איך הפכתי בין לילה לכזו? יכול להיות שהאג'נדה שלי נטרפה רק בגלל שהעזתי לעשות כתבה ביקורתית על מה שקורה בסביבת ראש הממשלה?".