אדם אחר היה נשבר. שרה נתניהו
אדם אחר היה נשבר. שרה נתניהוצילום: יוסי זליגר. פלאש 90

יש מימד למתקפה של אילנה דיין על בנימין נתניהו שאין מדברים עליו, אבל הוא אולי העיקר.

במרכז ההתנפלות הברוטלית של "עובדה" על "האקווריום" של ראש הממשלה הוצבה הרי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

היא הוצגה כדיקטטורית שיש לה השפעה יתרה על מינויים והחלטות. אישה קטנונית ואמוציונלית, הנתונה להתפרצויות זעם. קצת מה שהיית מצפה מ"שוביניסטים" לכתוב על אישה עם יותר מדי כוח, לא?

לשפשף את העיניים. מי שתוקפת את האישה הראשונה היא אילנה דיין, פמיניסטית רדיקלית בכירה. כפי שציין נתניהו בתגובתו לתחקיר, דיין קיבלה פרס מטעם הקרן החדשה לישראל ותרמה אותו לארגון שמאל פמיניסטי קיצוני – איגוד המשפטניות היהודיות-ערביות "איתך".

שרה נתניהו היתה מעורבת בתכנון מעון ראש הממשלה. למה זה מפתיע? היא תגור שם איתו.

מעורבות היתר של שרה נתניהו בהחלטות בעלות רגישות ביטחונית – אם היא אכן קיימת – היא עובדה מדאיגה. אבל כאמור, מי מעלה כאן את הטענות? אילנה דיין? הפמיניסטית עם הסכין בין השיניים? היא אמורה לשמוח על כל מעורבות נשית בענייני מדיניות.

ביום בו שוחרר עסקת שליט, נתניהו מקבל דיווח על התגובות ורושם על פתק "שאל את אשתי מה דעתה". בכתב ידו! וואו. אבל נתניהו הרי אמר בפומבי שאשתו היתה מעורבת באותה החלטה. הוא לא הסתיר זאת.

שרה נתניהו ציפתה מראש המוסד לעדכן אותה בפרטים מסווגים ויצאה מהחדר בזעם כשסירב. שוב: אם זה נכון, זה חמור. אבל אילנה דיין וחברותיה הרי טוענות באוזנינו בערך 35 שנה שנשים הן אלה שיודעות לעשות שלום, וגברים הם מחרחרי מלחמה מצ'ואיסטים. אז ממה נפשך, אילנה?

הפגנות נגד נפתלי? מה פתאום

ומי מצטרפות לתוקפים? אודליה כרמון, חיילת מרכזית במתקפה הפמיניסטית האכזרית על הנשיא לשעבר, משה קצב, וורד סוויד, שעמדה בראש הרשות לקידום מעמד האישה. מתברר שגם לסווייד, מהעסקניות הבכירות בממסד הפמיניסטי, יש צורך לתקוף את שרה נתניהו, שדווקא פעלה להאריך את מינויה. וגם זה מפריע לה!

שוב, לקרוא ולשפשף את העיניים. הפמיניסטיות מתלוננות על מעורבותה של אשת ראש הממשלה במינוי יועצת ראש הממשלה למעמד האישה. בחוצפתה, הגברת נתניהו עוד מצפה שסוויד תארגן הפגנות פמיניסטיות נגד מני נפתלי ("אחרי הניסיון להדביק לנפתלי הטרדה מינית", כדברי דיין. "להדביק"? ממתי הטרדה מינית זה משהו שמדביקים? חשבנו שאין כמעט תלונות שווא על הטרדות מיניות, אילנה?).

מה, נתניהו לא יודעת שפמיניסטיות מפגינות רק נגד פוליטיקאים מהימין? אם היתה מבקשת מארגוני הנשים להפגין נגד קצב, נתן אשל או סילבן שלום – ודאי שהיתה נענית בחיוב. אבל מני נפתלי? היריב של משפחת נתניהו? מה פתאום?

לפי סוויד, שרה נתניהו גם זעמה עליה לאחר שהתראיינה בנושא החלטת הממשלה על "הטמעת חשיבה מגדרית". לטענתה, נתניהו קצפה על כך שסווייד היא שהתראיינה בתקשורת, ולא היא עצמה. אבל אולי, רק אולי, נתניהו כעסה על האופן שבו סווייד וחברותיה הרדיקליות מתיימרות לייצג את נשות ישראל כשהן מקדמות הצעות שנויות במחלוקת? נכון ששרה נתניהו לא נבחרה לקבוע מדיניות בנושאי נשים, אך גם ורד סווייד וחברותיה לא שואלות את נשות ישראל מה דעתן על המדיניות שהן מקדמות. שקיפות היא לא הצד החזק של תנועת המגדר.

ואולי התחרות הזו עם שרה נתניהו היא בעצם מה שעומד מאחורי כל התחקיר הזה? הפמיניסטיות הרדיקליות הן תנועת שמאל קיצוני שטוענת שנשים צריכות לתפוס את מקומם של הגברים בהנהגה. שרה נתניהו היא איפא האוייבת המוחלטת מבחינתן: היא אישה ימנית שאופיה, כנראה, אינו מהנוחים, אך בגדול, היא אישה ימנית שעומדת לצד בעלה. ובעלה הוא בנימין נתניהו. ומבחינת הפמיניסטיות הקיצוניות, זו בגידה שדינה, כנראה, חיסול.