מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: מירי צחי

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מקווה שצאתו של הנשיא אובמה מהבית הלבן תביא לקיצה תקופה קשה, כלשונו.

"בבחירתו של טראמפ יש טוב גדול והזדמנות גדולה. לצערנו יש עדיין לאובמה חודשיים עד ה-20 בינואר ללחוץ על ישראל להביא להקמת מדינה פלסטינית", אומר יוגב בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "ממשל אובמה עשה טעויות אסטרטגיות רבות. הוא הפך אויבים לידידים ובעיה לפתרון. הוא קירב את האחים המוסלמים ואת איראן. לכן, הסתלקות המדיניות הזאת והסתלקותו של אובמה וממשיכתו הילארי קלינטון, מביאה לקיצה את התפיסה השגויה שלהם - ומעלה מחדש אופציות מדיניות חדשות באזורנו, כמו החזון של מדינת ישראל בין הים לירדן וחיזוק ההתיישבות ביו"ש".

ח"כ יוגב מצפה שהחל מינואר גם המדיניות הישראלית ביו"ש תשתנה. "נקודת המבחן היא לא עכשיו, אלא במחצית ינואר כשהשרביט יועבר מהנשיא אובמה שיש לו עדיין סמכויות - לנשיא טראמפ".

"אני מקווה שאז נראה מדיניות שונה. ברור ששום דבר לא בא בזבנג וגמרנו, אבל אנחנו מצפים שנראה יותר התרי בנייה - ושהנוסחה ההזויה של שתי מדינות תחלוף ואופציות אחרות כמו אוטונומיה מנהלית והחלת הריבונות לכל הפחות על מקומות כמו אריאל, גוש עציון ומעלה אדומים יונחו על השולחן", הוא מוסיף.

יוגב מעריך שההצהרה של טראמפ בנוגע לביטול ההסכם עם איראן לא תוכל להתממש. "זה הסכם בילטראלי לא של ארה"ב בלבד. הוא כולל מדינות נוספות - כמו רוסיה, גרמניה, צרפת וסין - אבל במעקב אחרי יישום ההסכם ובמעקב לאן הולך הכסף - אני מעריך שהממשל הנוכחי יהיה יותר אסרטיבי. אני מקווה שמדיניות החוץ של ארה"ב תהיה שקולה יותר גם כלפינו".