דואגים לנשים: עבד אל חכים חאג' יחיא וטלב אבו עראר
דואגים לנשים: עבד אל חכים חאג' יחיא וטלב אבו ערארצילום: פלאש 90

הצעת חוק חדשה בחתימת 26 ח"כים מהאופוזיציה וח"כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי קוראת להקמת רשות ממשלתית "למאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים".

על הצעת החוק חתומים עאידה תומא סלימאן, מאיר כהן, קארין אלהרר, נחמן שי, עבדאללה אבו מערוף, זהבה גלאון, דב חנין, איציק שמולי, יוסף ג'בארין, אחמד טיבי, יואל חסון, יוסי יונה, זוהיר בהלול, אורלי לוי אבקסיס, איימן עודה, מיכל רוזין, תמר זנדברג, יעל גרמן, אוסאמה סעדי, באסל גטאס, אילן גילאון, חנין זועבי, מסעוד גנאים, ג'מאל זחאלקה, עבד אל חכים חאג' יחיא וטלב אבו עראר – וכאמור, ח"כ מועלם-רפאלי.

החוק מנוסח כמו מאות חוקי המגדר העוסקים באלימות במשפחה שהוגשו מאז תחילת שנות ה-90: הוא מתעלם במתכוון מכל סוגי האלימות מלבד ה"אלימות נגד נשים" וכך יוצר, בפועל, דמוניזציה של כלל הגברים, ומתיר את דמם.

החוק המוצע קובע כי הרשות "תקבע מדיניות מניעה, טיפול, שיקום, ענישה ואכיפת חוק בתחום המניעה והמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים, כדי שזו תהווה בסיס לפעילותה ולפעילות הממשלה בנושא".

תפקידי הרשות יכללו, בין היתר:

(1) לייעץ לשר ולממשלה בתחום המניעה והמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים;

(2) לפעול לקידום חקיקה בתחום המניעה והמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים;

(3) לגבש מדיניות לאומית למניעה ולמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים;

(4) לתכנן ולקדם מסגרות פעולה ושירותים למניעה, לטיפול, לשיקום לענישה ולאכיפת החוק בתחום המניעה והמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים, ולתאם ביניהן;

(5) לפעול למניעת אלימות במשפחה ואלימות נגד נשים, על ידי הרחבת החינוך לתלמידים ולנוער והעמקתו, בין במסגרת בית הספר ובין במסגרות אחרות;

(6) לפעול להרחבת ההסברה ולהעמקת המודעות הציבורית למניעה ולמאבק באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים;

(7) ליזום ולתאם הכשרה והסמכה של כוח אדם מקצועי במוסדות ובשירותים הפועלים בתחום המניעה, הטיפול והשיקום של נפגעי אלימות במשפחה ואלימות נגד נשים, ולפקח על פעולותיהם.

הקמתה של רשות מעין זו היא חלום ישן של המנגנון האנטי-משפחתי שמופעל ע"י השמאל הקיצוני.

רשות מעין זו תהיה כמובן בשליטת השמאל הקיצוני והתקציבים שיוזרמו אליה ישרתו את אנשיו, כולל אנשי מקצוע רבים בתחומי העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה, אכיפת החוק ועוד תחומים.

הטענות לפיהן גברים נורמליים מדכאים את נשותיהם באלימות נסמכות על מחקרי-דמה המיוצרים בכוונת מכוון ע"י אנשי אקדמיה מושחתים. המנגנון עוסק בין היתר בעידוד גירושין, ביצירת תלות של נשים וילדים במנגנוני רווחה, בהחלשת שדרת המנהיגות הגברית הטבעית של החברה ובפגיעה בחוסן הצבא.

מחקרי אמת קובעים חד משמעית כי האלימות בין בני זוג מתחלקת באופן שוויוני בין גברים לנשים, עם "יתרון" מסויים דווקא לנשים, וכי ההבדל המהותי ביניהם בתחום זה הוא העובדה שגברים חזקים יותר פיזית. מרבית האלימות נגד ילדים מבוצעת על ידי אמהות.