לאונרד כהן מופיע

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד היום (שישי) למותו של הזמר והיוצר לאונרד כהן, שהלך לעולמו בגיל 82.

"לאונרד כהן היה יוצר ענק, אמן מוכשר ויהודי חם שאהב את עם ישראל ומדינת ישראל. לא אשכח איך הגיע במלחמת יום כיפור כדי לשיר לחיילים מתוך תחושת שותפות", אמר נתניהו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ספדו גם הם לזמר והיוצר היהודי. "כמה עצוב להיפרד מהאיש שקולו ופניו ליוו אותנו שנים רבות מספור", אמרו הנשיא ורעייתו. "יוצר ענק ולב פתוח לכל אדם, שגם את מדינת ישראל ידע ללוות בשדות קרב ובשנים של צמיחה".

"הוא מעולם לא חשב שעליו להחליף את השם היהודי הברור, כהן, כדי לזכות בהכרה מאף אחד. האיש שידע בשורה אחת במחברתו להנהיג ולעצב את עולמו של אדם יותר מכל נאום שאי פעם נכתב. לאונרד כהן ימשיך לרקוד לצדנו עד קצה האהבה", הוסיפו.

לאונרד כהן נולד במונטריאול שבמחוז קוויבק שבקנדה ב-21 בספטמבר 1934. הוא גדל באזור ווסטמאונט ובנעוריו הקים את להקתו הראשונה, "The Buckskin Boys", שניגנה בעיקר שירי פולק אמריקאיים.

בשנת 1951 החל כהן את לימודיו באוניברסיטת מקגיל שבמונטריאול, שם החל את קריירת כתיבת השירה שלו. באותה תקופה הוא פרסם שני ספרי שירים ועבר להתגורר לזמן קצר באי הידרה שביוון.

בשנת 1967 עבר כהן להתגורר בארצות הברית במטרה להפוך לזמר ולמלחין. שירו "Suzanne" הפך ללהיט ובאותה תקופה הוא החל לכתוב שירים עבור אמנים אחרים. לאחר הופעות בכמה פסטיבלי זמר מקומיים נתגלה כהן על ידי מאתר הכשרונות של קולומביה רקורדס, ג'ון האמונד.

במהלך הקריירה שלו הוציא כהן 14 אלבומי אולפן ושמונה אלבומי הופעה. אלבומו האחרון, You Want It Darker, יצא ב-21 באוקטובר השנה, שבועות לפני מותו.

כהן שהה בישראל בסוף שנת 1973, למשך חודשיים, בזמן מלחמת יום הכיפורים. במהלך שהותו בישראל הופיע כהן בפני חיילים במוצבים בחצי האי סיני. הוא הופיע בישראל מספר פעמים, בין השאר באצטדיון רמת גן, ב-24 בספטמבר 2009. את אותו מופע סיים כהן בברכת כהנים.

כהן הותיר אחריו שני ילדים: אדם, מוזיקאי בפני עצמו, ולורקה שנקראה על שם משורר ספרדי שהעריץ, פדריקו גרסיה לורקה.