בן חיים. המשחק יתקיים כמתוכנן
בן חיים. המשחק יתקיים כמתוכנןצילום: פלאש 90

3,000 שוטרים סמויים וגלויים, מלון שלם שנסגר עבורה, מסוקים באוויר ואצטדיון אחד אליו יהיו מותרים להיכנס מעט אוהדים. כל אלה וכמעט שמשחק הכדורגל במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018 בין נבחרות ישראל ואלבניה התבטל דווקא בשל מזג האוויר שפגם בכר הדשא שבאצטדיון אלבסן הסמוך לעיר הבירה האלבנית, טיראנה.

כזכור, נבחרת ישראל מגיעה למשחקה הערב (מוצאי שבת, 21:45, ערוץ 1) כשברקע נמצא איום הטרור כנגדה. בשבוע שעבר דיווחו באלבניה כי בשיתוף פעולה יחד עם המוסד הישראלי נעצרו ארבעה מוסלמים המשתייכים לארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, בחשד כי תכננו לפגע בנבחרת הישראלית.

במהלך השבת חשף האתר האלבני, "פנורמה" כי תכנונם של הארבעה שנעצרו בקוסובו היה לפגע בנבחרת הישראלית באמצעות מתקפת ירי והפעלת מטעני חבלה, בדומה לפיגוע הטרור שהתקיים לפני שנה בפריס שבצרפת בסמוך למשחק הכדורגל בין נבחרות צרפת וגרמניה.

עוד עולה כי מעצרם של הארבעה על ידי כוחות הביטחון באלבניה הגיע בזכות ציתות של המודיעין הישראלי לשיחת סקייפ בין ראש החולייה, מדאט חסאני לבין יתר חברי החולייה. חסאני עצמו הוא שיצר את הקשר בין חברי החולייה לבין ארגון המדינה האיסלאמית דאעש, כשזה לחם לצד הארגון הקיצוני במהלך 2013 ועם חזרתו לאלבניה החל לארגן ניסיונות לפעילות טרור, אחת מהן היא נגד שחקני הנבחרת הישראלית בכדורגל.