נתונים לא נכונים
נתונים לא נכוניםצילום מסך

ח"כ מרב מיכאלי נוהגת לפנות אל הציבור בקטעי וידיאו מלאי פאתוס ורצינות, כשברקע ספריה גדושה. זה טוב לדימוי האינטלקטואלי אבל זה לא בהכרח אומר שהיא מקפידה לומר לציבור את האמת.

הווידיאו העצוב שלה אחרי הפסד קלינטון כלל את האמירה הבאה: "להילארי קלינטון הצביעו הכי פחות גברים מלכל מועמד בעבר".

זו אמירה לא נכונה.

אם מיכאלי מתכוונת למספרים מוחלטים הרי שברור שהאמירה אינה נכונה, בגלל שאוכלוסיית ארה"ב הרי גדלה מאוד עם השנים. לכן סביר להניח שהיא מתכוונת למספרים יחסיים. אולם גם כאן היא טועה ומטעה.

הילארי קלינטון קיבלה כ-41% מקולות הגברים בבחירות האחרונות. בדיקה פשוטה באתר של מרכז רופר באוניברסיטת קורנל מראה כי בשנת 1992, קיבל ג'ורג' בוש 41% מקולות הגברים. בבחירות של 1984 קיבל וולטר מונדייל רק 38% מקולות הגברים. בבחירות של 1980 קיבל ג'ימי קרטר 38% מקולות הגברים.

מה שכן נכון הוא שהפער בין הצבעת הגברים להצבעת הנשים נחשב לגבוה ביותר מכל מערכות הבחירות מאז 1972 – השנה בה התחילו לערוך סקרים ביציאה מהקלפיות. אבל הפער הוא לא "אשמת" הגברים יותר מכפי שהוא אשמת הנשים. כפי שטראמפ ניצח את קלינטון בקרב גברים, 53% לעומת 41%, הרי שקלינטון ניצחה את טראמפ בקרב נשים, 54% לעומת 41%.

כלומר, הבחירות שיקפו את הקיטוב בין המינים שמאפיין את עידן הפמיניזם הקיצוני. אבל לדבר על קיטוב כנראה לא משרת את המטרה התעמולתית של ח"כ מיכאלי. צריך תמיד להאשים את הגברים.