זהבי במדי הנבחרת מול איטליה
זהבי במדי הנבחרת מול איטליהצילום: פלאש 90

"הסוד? היינו מאורגנים מההתחלה ושיחקנו בשקט", כך אמר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל אלישע לוי, בסיום הניצחון הגדול על נבחרת אלבניה הערב (מוצאי שבת).

עם ניצחון החוץ הגדול על אלבניה ששיחקה ב-9 שחקנים במשך דקות ארוכות, עלתה הנבחרת הישראלית אל המקום השלישי בבית כשבמאזנה 9 נקודות אחרי שלושה ניצחונות רצופים, שניים מהם בחוץ על מקדוניה ואלבניה.

"עשינו ניצחון גדול. ראינו דרך במגרש קשה מאוד, מול נבחרת מצוינת", אמר אלישע לוי בסיום. "ידענו לגלות אופי ויכולת, גם מול 11 שחקנים. הצגנו משחק מגוון ושאפו לשחקנים".

לוי הודה כי זהו אחד מרגעי השיא שלו כמאמן. "אין ספק שזה הרגע הכי גדול שלי כמאמן. ראינו ביורו האחרון איזו נבחרת חזקה היא אלבניה, ובמאני טיים ניצחנו אותה. צריך לזכור שהקמפיין עוד ארוך, אבל אנחנו מחזירים את הגאווה לנבחרת".

"מהדקה הראשונה שיחקנו יותר טוב. באנו עם אומץ וצריך לפרגן לאלישע על המשחק ההתקפי", אמר קפטן הנבחרת הישראלית ערן זהבי בסיום. זהבי, שכנגדו הושמעה ביקורת רבה היה לאחד משחקני המפתח של הנבחרת הערב, כשסחט שני פנדלים ושני כרטיסים אדומים, בישל שער אחד וכבש שער נוסף. "שיחקנו עם רוגע, עם הנעת כדור, היו הרבה שחקים טכניים על המגרש. אני חושב שאלו התכונות הטובות של הכדורגל הישראלי ואנחנו צריכים להתמקד בהן. כשאנחנו עם הכדור, אנחנו טובים ומראים את היתרונות שלנו וכשאנחנו לא עם הכדור, אנחנו לא טובים" איבחן זהבי.

אחד מרגעי השיא של זהבי כקפטן הנבחרת היה לאחר משחקה של הנבחרת מול ליכטנשטיין כשהנבחרת הישראלית ניצחה את היריבה החלשה בקושי. בסיום אותו משחק תקף זהבי בחריפות את המבקרים הרבים שלו ואת התקשורת הישראלית כולה במה שמכונה 'נאום העכברים'. על כך אמר זהבי כי אמר את מה שהיה חשוב לו להגיד.

"אמרתי מה שהיה לי על הלב, אלו שלא אהבו את זה כותבים דברים יותר בוטים ממה שאמרתי. לפעמים צריך להגיד להם את הדברים בפנים. אין פה עניין של נקמה בתקשורת".